در حال نمایش 35 نتیجه

خرید صندلی مدیریت و دلیل خرید آن

صندلی اداری به طور معمول دارای چرخ هایی است که به حرکت پشت میز کار کمک می کند. صندلی مدیریت براساس شکل ظاهری و ابعادش با دیگر صندلی های اداری و صندلی کارشناسی دارای تفاوت است. اتاق مدیر یک سازمان باید از لحاظ ظاهری همگام با کسب و کار از اعتبار و شخصیت ویژه ای برخوردار باشد. در نتیجه صندلی مدیریت از آن دسته صندلی هایی است که معمولا در اداره یا شرکت به چشم می‌خورد. بنابر اسم این صندلی نوع طراحی و متریال به کار رفته در آن متناسب با مقام مدیریتی می‌باشد. بسیاری از افراد نیز به جای صندلی مورد استفاده خود، صندلی مدیریت را خریداری می‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی کامل این مدل صندلی پرداخته می شود.

تماس با ما

خرید صندلی مدیریت و تفاوت آن با دیگر صندلی ها

کار در دفتر معمولا مستلزم صرف زمان زیادی برای نشستن روی یک صندلی می باشد. همان طور که از نام صندلی مدیریت مشخص است، این صندلی از نظر ساختار باید نسبت به بقیه صندلی ها متفاوت باشد و از این جهت در ساخت و طراحی آن چند وجه تمایز نسبت به صندلی معمولی وجود دارد. صندلی مدیریت گونه ای از صندلی اداری است که دارای پشتی بلند می باشد. این پشتی سر، گردن و کمر را به خوبی پشتیبانی می‌ کند و شخص می تواند با عقب راندن پشتی، وضعیتی شبیه دراز کشیدن داشته باشد. همچنین به دلیل رعایت ارگونومیک کامل آن، صندلی ارگونومیک نام دارد. داشتن صندلی مناسب می تواند بازدهی مدیران را بهبود ببخشد و عملکرد آن ها را بهتر کند.

خرید انوع صندلی مدیریت

از آن جایی که هم خوانی و ارتباط بین وسایل یک اتاق اداری نظیر پارتیشن اداری، مبلمان اداری، میز اداری و صندلی مدیریت دارای اهمیت می باشد، در نتیجه انتخاب مناسب ترین این نوع از صندلی ها زیبایی آن مکان را دو چندان می کند.

صندلی مدیریتی مدرن به رنگ مشکی به همراه میز

صندلی مدیریت یکی از مواردی است که با افزایش مراکز کاری و همین طور نهادها و سازمان های غیر دولتی و دولتی از استقبال بسیار زیادی برخوردار شده است. صندلی مدیریت به دلیل کاربرد بسیاری که دارد در انواع گوناگونی تهیه و تولید می شود. همچنین بر اساس محیط های مختلف صندلی مدیریت متفاوتی نیاز است. بهترین صندلی مدیریتی عبارتند از:

۱. صندلی مدیریت جوان

یکی از صندلی های مدیریتی پرطرفدار، صندلی مدیریت جوان نام دارد. این صندلی با طراحی زیبا و چشم نواز برای محیط های اداری، شرکت و سازمان های تجاری تولید و عرضه می شود. جنس صندلی مدیریت جوان تلفیقی از چوب و فلز است که این خود باعث استحکام و دوام محصول می شود. روکش این صندلی مدیریت لاکچری از چرم مصنوعی است که با دوخت لوزی و با داشتن رنگ بندی متنوع و زیبا توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده همچنین نشیمن و پشتی این صندلی نیز از فوم تشکیل شده است. پایه های بیشتر صندلی های مدیریت جوان با آبکاری کروم نیکل پوشش داده شده که از خوردگی و زنگ زدگی پایه جلوگیری می کند. از مزایای این نوع صندلی می توان به جک دو زمانه، کیفیت دوخت عالی، مکانیزم دو دسته، راحتی و زیبایی اشاره کرد.

۲. صندلی مدیریت مدرن

با توجه به ماهیت یک صندلی مدیریتی ارگونومیک، صندلی مدیریت مدرن از بهترین صندلی ها در این زمینه می باشد. همانطور که از نام این صندلی مشخص است، صندلی مدیریت مدرن، بیشتر برای بخش هایی که دکوراسیون مدرنی دارند، استفاده می شود. جنس بیشتر پایه های آن از فلز زنگ نزن می باشد. روکش آن نیز از جنس پارچه قابل تنفس است تا مانع عرق شخص در حین انجام کار شود. همچنین جنس دسته های آن از چوب یا فلز است. از دیگر ویژگی این صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع، روکش بر روی تمام قسمت های صندلی و پشتی قابل تنظیم می باشد. این صندلی از لحاظ طراحی در تضاد با صندلی مدیریت سلطنتی است.

صندلی مدیریتی در دفتر کار

۳. صندلی مدیریت کلاسیک

صندلی مدیریت کلاسیک یکی از انواع صندلی اداری می باشد که در طراحی آن تمام اصول مربوط به صندلی مدیریت رعایت شده است. در ساخت آن متریال و مواد اولیه متفاوتی استفاده می شود. اصولا در ساخت بقیه صندلی های مدیریتی از فلز های مختلفی استفاده می شود که عمده تفاوت آن ها با صندلی کلاسیک در همین است. در ساخت این نوع صندلی، از انواع چوب و رنگ های پلی اورتان استفاده می شود. از این رو به دلیل استفاده از چوب بیشتر در ساخت این صندلی، بعضی از مردم یا فروشندگان صندلی مدیریت کلاسیک را به نام صندلی مدیریت چوبی می شناسند. به همین دلیل است که صندلی کلاسیک حالت قدیمی خود را حفظ کرده و این کار باعث به وجود آمدن طرح های مختلف و جذابی شده است.

همانطور که از نام این صندلی مشخص است، صندلی مدیریت کلاسیک می تواند برای هر محیط کاری که چیدمان کلاسیک برای دکوراسیون خود استفاده می کند، مناسب باشد. از طرف دیگر برای مشاغلی مثل وکالت، دفتر های شخصی، مراکز مشاوره و روانشناسی می توان از حس و حالی که صندلی مدیریت کلاسیک ایجاد می کند، استفاده کرد. طراحی کلاسیک اصولا کار ساده ای نیست زیرا ایجاد هماهنگی بین دکوراسیون و صندلی مدیریت کلاسیک کار ساده ای نبوده و نیازمند تخصص و صرف هزینه می باشد.

مکانیزم های صندلی مخصوص مدیریت چگونه عمل می کنند؟

یکی از ویژگی های برتر صندلی های مدیریتی، مکانیزم های به کار رفته در ساختار آن است. این مکانیزم ها سبب ایجاد امکانات مختلفی می شود که سلامت افراد را در نشستن های طولانی مدت تضمین می کند. همچنین جدای از امکانات خاص هر مکانیزم، قیمت صندلی هم با وجود هر کدام از این ها متفاوت می شود. مکانیزم های صندلی اداری تعداد زیادی هستند؛ اما ما در ادامه برخی از آن ها را شرح می دهیم:

۱. مکانیزم تیلت

در صندلی های مخصوص به مدیریت، این مکانیزم حتما وجود دارد. بر این اساس، افراد می توانند قسمت نشیمن و پشتی صندلی را با یک حرکت به صورت همزمان فشار دهند و در حالت استراحت قرار بگیرند. در واقع مکانیزم تیلت یا همان بدون براکت، سبب حفظ زاویه بین پشتی و نشمین صندلی می شود.

۲. مکانیزم سینکرون

مکانیزم سینکرون مدل مشابهی از مکانیزم تیلت است؛ چرا که  این مکانیزم هم باعث هماهنگی بین پشتی و نشیمن می شود. در واقع مکانیزم سینکرون مدل پیشرفته ای از تیلت است. در مکانیزم سینکرون حرکت بین کفی و پشتی صندلی به طور همزمان انجام نمی شود؛ اما هماهنگی بین حرکت پشتی و نشیمن هم وجود دارد. به این صورت که اگر پشتی 42 سانتی متر عقب تر برود، در نشیمن تغییر 14 درصدی اتفاق می افتد. این مکانیزم که با عنوان براکت دار هم شناخته می شود، احساس راحتی بیشتری را برای افراد فراهم می کند.

۳. مکانیزم L

مکانیزم ال جزو راحت ترین و ضروری ترین مکانیزم هم در انواع صندلی از جمله مدیریت است. بر اساس این مکانیزم، تنها زاویه پشتی صندلی را می توانید جابه جا کنید. در واقع این مدل از صندلی ها، نشیمن گاه ثابتی دارند و تکیه گاه آن ها به میزان خاصی خم می شود. تغییر زاویه پشتی صندلی با استفاده از فنر انجام می گردد و در اکثر صندلی های اداری و ساده وجود دارد.

خرید صندلی مدیریت با جنس پارچه متفاوت

صندلی های مدیریت از آن دسته صندلی اداری هستند که می توان آن ها را براساس جنس و نوع کاربرد دسته بندی کرد. یکی از انواع دسته بندی صندلی مدیریت بر مبنای جنس پارچه به کار رفته در آن است. پارچه صندلی یکی از مهم ترین مواردی است که باید برای صندلی انتخاب شود. مسلما پارچه صندلی مدیریت با پارچه ای که برای لباس انتخاب می کنید دارای تفاوت بسیاری است. اگر روکش صندلی از کیفیت خوبی برخوردار باشد، شما می توانید تا سال ها بر روی آن نشسته و کار های خود را انجام دهید. جنس پارچه های به کار رفته در صندلی مدیریت عبارتند از:

  • وینیل: از متداول ترین موادی که در بهترین صندلی ها و مبلمان اداری یافت می شود این ماده است. این نوع پارچه دارای دوام بسیاری می باشد. این صندلی ها برای مکان شلوغ، پر رفت و آمد و با آلودگی زیاد مناسب هستند زیرا لکه های ایجاد شده بر روی آن به راحتی پاک می شود.
  • چرم: چرم به صندلی حالت لوکس و تجملاتی می دهد. نگهداری و تمیز کاری آسانی دارد. با این حال دارای قیمت زیاد تری است و اگر به خوبی از آن نگهداری نشود ترک خوردگی در نواحی آن به چشم می آید.
  • پارچه مشبک: مهم ترین نکته در مورد این جنس برای صندلی این است که هنگام کار جریان هوای کافی وجود دارد. همچنین با فرم بدن به راحتی شکل می گیرد. البته این جنس ممکن است در گذر زمان باعث آسیب رساندن به لباس شود.

خرید صندلی مدیریت با ویژگی های متفاوت

بی شک اتاق مدیریت یکی از زیباترین اتاق های داخلی شرکت محسوب می شود. به غیر از طراحی و نورپردازی، مهم ترین چیزی که سریع جلب توجه می کند صندلی مدیریتی بزرگ است که در آن مکان قرار دارد. افراد معمولا بیشتر وقت خود را در دفاتر اداری به مدت طولانی مشغول کار هستند و فرصت زیادی برای استراحت و جدا شدن از میز و صندلی ندارند. این عامل باعث خستگی زود هنگام در طول روز و آسیب های فیزیکی به ستون فقرات در طولانی مدت می شود که سلامتی افراد را به خطر می اندازد. در نتیجه صندلی مدیریت باید دارای مزیت و ویژگی مهمی باشد. ویژگی های صندلی مدیریت به شرح زیر هستند:

۱. خاصیت ارتجاعی

جهت جلوگیری از صدمات فیزیکی و روحی در هنگام طراحی، خاصیت ارتجاعی بودن پشتی صندلی را لحاظ می کنند که در هنگام استفاده از صندلی کمر و گردن در موقعیت مناسبی قرار داشته باشند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.

۲. ت‎نظیم ارتفاع

تنظیم ارتفاع صندلی توسط یک اهرم که در زیر صندلی قرار دارد، انجام می شود. می توان ارتفاع صندلی مدیریت را نسبت به میز تنظیم کرد که شخص در حین کار با خستگی در پاها مواجه نشود. تقریبا زاویه بین ران و ساق پا در بخش زانو ۹۰ درجه باید باشد.

۳. مکانیزم

یکی از موثرترین قطعات موجود در صندلی مدیریت، مکانیزم آن است. این قطعه با دسته های اهرمی که در آن وجود دارد ارتفاع صندلی و حالت های مختلف پشتی و نشیمن را متناسب با نیاز کاربر فراهم می کند. مکانیزم ها امکان قفل شدن در حالت های مختلف را دارند. این قطعه در سه دسته مکانیزم ال دار، مکانیزم تیلت و مکانیزم سینکرون وجود دارد.

۴. پایه صندلی

پایه صندلی از آهن با ضخامت مناسب ساخته شده که که بتواند وزن صندلی و شخص را به صورت مساوی بین تمام چرخ ها تقسیم کند. از دیگر مزیت پایه صندلی می توان به عدم زنگ زدگی در شرایط مرطوب اشاره کرد.

۵. ابعاد صندلی مدیریتی

این صندلی برای استفاده طولانی مدت طراحی می شود. به همین دلیل ابعاد و عمق آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای راحتی بیشتر، صندلی انتخاب کنید که تحمل وزن بالایی داشته باشد. عرض این نوع صندلی ها باید طوری طراحی شود که شخص بتواند بدون برخورد به دسته ها به راحتی در درون صندلی قرار گیرد. این عرض معمولا بین 42.84  تا 50.4 سانتی متر قرار دارد.

۶. دسته های استاندارد

معمولا دسته های صندلی وجه زیبایی ندارند و به عنوان یک تکیه گاه برای راحت نشستن استفاده می شوند. یک صندلی مدیریت خوب، حتما باید دسته ای با سایز و ابعاد مناسب داشته باشد تا به راحتی دست ها روی آن قرار گیرند. توجه داشته باشید که اندازه و ابعاد این صندلی ها نباید به نوعی باشند که مدام دست سر بخورد یا فرد در هنگام نشستن اذیت شود.

۷. تکیه گاه مناسب

یکی دیگر از ویژگی های یک صندلی مدیریت استاندارد و مناسب تکیه گاه آن است. در واقع تکیه گاه و نشیمنگاه باید در کنار هم قرار گیرند تا یک صندلی درست را ایجاد کنند. پشتی صندلی ها رابطه مستقیمی با ستون فقرات دارند. از همین رو ابعاد و حتی جنس آن ها باید راحت باشد. معمولا تکیه گاه صندلی مدیریت علاوه بر این که با حالت منحنی خود برای فرم بدن طراحی شده اند، انعطاف پذیر هم هستند.

قیمت صندلی مدیریت

تجهیزات و تمامی وسایلی که در اتاق مدیریت یک شرکت یا اداره وجود دارند، می توانند نقش بسیار موثری در جلوه آن کسب و کار و شرکت داشته باشند. صندلی مدیریت آپشن های متفاوتی را در اختیار افراد قرار می دهد. از این رو قیمت صندلی مدیریت در مقایسه با قیمت انواع صندلی های دیگر از جمله قیمت صندلی مدیریتی پشت بلند کمی بیشتر است. قیمت صندلی مدیریتی به فاکتورهایی مانند طرح، مدل، جنس و کارخانه سازنده آن وابسته می‌باشد. طبیعتا با افزایش کیفیت، قیمت آن نیز افزایش دارد. برای خرید صندلی مدیریت با قیمت مناسب، به صفحه این محصول در سایت ساجیران که نمایندگی فروش صندلی مدیریتی می باشد، می توان مراجعه کرد.

آیا می توان صندلی مدیریت را تعمیر کرد؟

یکی از ویژگی های بارز صندلی مدیریت تعمیر پذیری آن است. از آن جایی که امروزه نرخ اکثر وسایل افزایش داشته است و نمی توان به طور مداوم برای خرید صندلی مدیریت اقدام کرد، باید بتوان به راحتی این وسیله را تعمیر نمود. همچنین صندلی مدیریت بیشتر از نظر جک که قابلیت تنظیم را بر عهده دارد و چرخ ها خراب می شود که این قطعات را به راحتی می توان از مغازه یا فروشگاه های مربوطه خریداری کرد. به علاوه تعویض و تعمیر آن ها به تخصص زیادی نیاز ندارد و حتی در برخی موارد افراد می توانند به راحتی خودشان این کار را انجام دهند.

سخن آخر

می توان گفت اتاق مدیریت در پیشرفت سازمان ها موثر است. زیرا بسیاری از افراد این مکان را به عنوان هسته یک سازمان می دانند. صندلی از جمله صندلی مدیریت، یکی از مهم ترین وسایلی است که توجه کمی به آن می شود در حالی که صندلی یک عضو دائم برای انجام کار ها می باشد. نکته حائز اهمیت در مورد صندلی مدیریت این است که افراد زیادی صندلی های بسیاری را با این نام وارد بازار می کنند که اصلا ویژگی های صندلی مدیریت را ندارند. همچنین خریداری گرانترین صندلی مدیریتی نشان دهنده با کیفیت بودن آن نیست. مطالعه این مقاله تا حدود بسیاری می تواند به شناخت شما نسبت به این صندلی کمک کند. صندلی مدیریت، نسبت به صندلی کارشناسی و کارمندی از لحاظ طراحی و کاربرد متفاوت است. در پایان شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت ساجیران، صندلی مناسب خود را با بهترین شرایط خریداری نمایید.

سوالات متداول

تفاوت صندلی مدیریتی با صندلی کارمندی چیست؟

پشتی صندلی مخصوص به مدیریت بسیار بلند تر از ارتفاع افراد در زمان نشستن است؛ در حالی که پشتی صندلی کارمندی کوتاه است. همچنین جنس مرغوب صندلی مدیر از مدل چرم ساخته می شود؛ اما صندلی کارمندی اصولا از جنس پارچه است. صندلی مدیر دارای زیرپایی مخصوص هستند که با استفاده از شاسی ها بالا یا پایین می رود؛ ولی در صندلی کارمندی همچون چیزی وجود ندارد. صندلی کارمندی اصولا از مکانیزم خاصی پشتیبانی نمی کند؛ در صورتی که صندلی مخصوص مدیریتی دارای مکانیزم های خاص است.

نکات مهم برای خرید صندلی مدیریت چیست؟

دقت کنید که مدل و نوع صندلی با دکوراسیون ادرای شما هماهنگی داشته باشد. ارتفاع دسته صندلی با ارتفاع میز مدیریت هماهنگ باشد و از بهترین جنس پارچه یا چرم برای نشیمن آن استفاده شود. همچنین بهترین صندلی برای مدیریت باید دارای اصول ارگونومیک باشد تا فرد را دچار آسیب نکند. از طرفی فوم به کار رفته در پشتی صندلی باید از نوع فوم سرد باشد تا منجر به فرورفتگی نشود.

بهترین پایه و چرخ صندلی مدیریتی چیست؟

صندلی اداری مدیریتی دارای پایه های پنج پر هستند که بیشتر از جنس پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می شوند. همچنین بهترین جنس چرخ صندلی از نوع آلومینیوم یا ژله ای است که مقاومت بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد و آسان تر روی زمین حرکت می کند.

چرا صندلی مدیریتی ابعاد بزرگ تری نسبت به دیگر صندلی ها دارد؟

در بین تمامی صندلی ها، مدل مدیریتی ابعاد و ارتفاع بیشتری دارد؛ چرا که مدیران زمان بیشتری را پشت میز می گذرانند و باید صندلی مخصوص به آن ها کمی راحت تر باشد. از طرفی هم صندلی مخصوص به مدیریت باید وقار و جلوه سنگین تری نسبت به صندلی های دیگر داشته باشد و با جایگاه مدیر شرکت متناسب گردد.

صندلی مدیریت باکیفیت را از کجا بخریم؟

با توجه به اهمیت ارگونومی بودن صندلی، خیلی مهم است که شما صندلی را از فروشگاه های معتبری همچون ساجیران خرید کنید. این فروشگاه ارائه کننده انواع تجهیزات اداری با بهترین متریال است که به شما در خرید مطمئن کمک می کند. شما می توانید برای سفارش این صندلی ها به وبسایت ساجیران مراجعه کنید و با تماس به این فروشگاه، صندلی مورد نظر خود را سفارش دهید.