در حال نمایش 29 نتیجه

صندلی کارشناسی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در حفظ سلامتی کارمندان شناخته می‌شود. چرا که امروزه با افزایش مشاغل اداری و ساعات طولانی کار با کامپیوتر و پاسخگویی به ارباب رجوع، سلامتی کارکنان به دغدغه مهمی برای سازمان‌ها تبدیل شده است. آمار و ارقامی که بر اساس مطالعات دانشگاه علوم پزشکی منتشر شده نشان می‌دهد که بیش از 49 درصد کارمندان دچار کمردرد و مشکلات اسکلتی و عضلانی هستند. این موضوع به دلیل نشستن طولانی مدت بر روی صندلی‌های نامناسب رخ می‌دهد.

مجموعه ساجیران با درک این موضوع و به منظور حفظ سلامت کارمندان و تمامی کارکنان سازمان‌ها، صندلی کارشناسی با طراحی ارگونومیک و قابلیت‌های تنظیم متعدد را طراحی کرده است. این صندلی‌ها به کاربر کمک می‌کنند تا در ساعات طولانی کار، پوزیشن صحیح و راحت‌تری داشته باشد. برای جلوگیری از بروز مشکلات سلامتی و افزایش راندمان کاری، بهتر است تمام سازمان‌ها اقدام به تهیه انواع صندلی کارمندی و کارشناسی ارگونومیک نمایند.

تماس با ما

اهمیت خرید صندلی کارشناسی

آمار و ارقام تکان دهنده‌ای از کمردرد و مشکلات اسکلتی عضلانی در بین کارمندان وجود دارد. مطالعات انجام شده توسط مراکز درمانی معتبر نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد کارمندان اداری از کمردرد رنج می‌برند و بیش از ۴۹ درصد آنها دچار مشکلات اسکلتی عضلانی مهم خواهند شد. این مشکل مهم نه تنها سلامت کارمندان را به خطر می‌اندازد، بلکه ضرر زیادی هم به کارفرما وارد می‌کند، چرا که با هر روز غیبت کارمندان، راندمان کاری شرکت کاهش می‌یابد. به طور کلی، نشستن طولانی مدت بر روی صندلی نامناسب عواقب ناگواری را به دنبال دارد، مانند:

  • کمردرد و مشکلات اسکلتی عضلانی به دلیل فشار نامناسب بر عضلات و مفاصل کمر، گردن و شانه‌ها
  • خستگی و کسالت به دلیل تنش عضلانی و عدم گردش خون مناسب
  • کاهش تمرکز و دقت به دلیل درد و ناراحتی ناشی از پوسچر نامناسب
  • کاهش راندمان و بهره وری به دلیل غیبت از کار به دلیل مشکلات سلامتی
  • افزایش هزینه‌های درمانی برای مراجعه به پزشک، فیزیوتراپی و سایر هزینه‌ها

با توجه به این آمار و ارقام و مشکلات متعدد، اهمیت خرید صندلی کارشناسی استاندارد بیشتر از گذشته است. به همین دلیل، انتخاب یک برند تخصصی مانند ساجیران بهترین راهکار ممکن است. چرا که این مجموعه در زمینه تولید انواع مبلمان اداری با تمرکز بر ارگونومی و سلامتی کارمندان فعالیت می‌کند.

معرفی صندلی کارشناسی و کارمندی

انتخاب صندلی مناسب برای کار نقشی اساسی در حفظ سلامتی و ارتقاء راندمان کاری ایفا می‌کند. در ادارات و سازمان‌ها، انواع صندلی مدیریتی، صندلی‌های کارمندی و کارشناسی و سایر مدل‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این صندلی‌ها با ویژگی‌ها و مزایای خاص خود برای گروهی از افراد طراحی شده‌اند.

در ادامه به معرفی کوتاه صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی می‌پردازیم:

صندلی کارشناسی

برای استفاده کارشناسان و متخصصان در محیط‌های اداری طراحی شده است. با دارا بودن قابلیت‌های تنظیم ارتفاع، پشتی و زاویه نشیمن، راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

صندلی کارمندی

برای استفاده کارمندان در محیط‌های اداری طراحی شده است. به دلیل ساختار ساده‌تر و قیمت مناسب‌تر، برای استفاده در ادارات با تعداد کارکنان بالا، مقرون به صرفه هستند.

تفاوت صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی

زمانی که یک مدیر قصد تهیه مبل و صندلی اداری را دارد، باید به عوامل مختلفی از جمله نوع شغل، ساعات کاری، بودجه و نیازهای فردی توجه کند. چرا که انتخاب صحیح صندلی اداری تاثیر زیادی در حفظ سلامتی کارکنان می‌گذارد. با مراجعه به بازار، قطعاً با تنوع بالایی از انواع صندلی مواجه خواهید شد که باید ویژگی‌ها و مشخصات هر کدام را به درستی بدانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به بررسی تفاوت صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید صندلی بگیرید.

1. قابلیت تنظیم

از ویژگی‌های بارز صندلی کارشناسی انعطاف‌پذیری و قابلیت تنظیم بیشتر است. تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی، ارتفاع و زاویه دسته‌ها، عمق و ارتفاع نشیمنگاه، امکان تناسب کامل صندلی با قد، جثه و نیازهای فردی را فراهم می‌کند. اما صندلی کارمندی تنظیمات محدودتر در مقایسه با صندلی‌های کارشناسی، از جمله تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی داشته و انعطاف‌پذیری کمتری را ارائه می‌دهد.

2. کیفیت مواد اولیه

صندلی‌های کارشناسی از مواد اولیه با کیفیت بالا تولید شده به همین سبب عمر طولانی و تحمل وزن و فشار بیشتری دارد. اما در صندلی‌های کارمندی به دلیل تمرکز بر قیمت اقتصادی ممکن است از مواد اولیه با کیفیت و دوام کمتر استفاده شود.

3. از نظر ابعاد و اندازه

صندلی‌های کارشناسی در قسمت پشتی و نشیمنگاه ابعاد بزرگتری داشته و به طور کلی فضای بیشتری را اشغال می‌کند؛ اما صندلی‌های کارمندی ابعاد ظریف‌تر دارد.

4. از نظر راحتی استفاده

صندلی‌های کارشناسی به دلیل وجود پشتی ارگونومیک و نشیمنگاه نرم از صندلی‌های کارمندی راحت‌تر هستند و در ساعت‌های طولانی خستگی و گرفتگی عضلات را به حداقل می‌رساند.

5. از نظر کاربرد

صندلی کارشناسی برای استفاده کارشناسان و متخصصان که ساعات طولانی را پشت میز می‌گذرانند مناسب است. اما صندلی کارمندی برای استفاده کارمندان که به شکل موقت و در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر از صندلی استفاده می‌کنند، ایده‌آل است.

انواع صندلی کارشناسی

متوجه شدیم که انتخاب صندلی کارشناسی مناسب نقشی اساسی در حفظ سلامتی و ارتقاء راندمان کاری ایفا می‌کند. به همین سبب، در بازار از میان انواع صندلی کارشناسی موجود، انتخاب کاری بسیار سخت و دشوار است. زمانی که قصد خرید صندلی کارشناسی مدرن یا هر نوع صندلی اداری دیگر را دارید، قطعاً با تنوع بسیار بالایی مواجه خواهید شد. در ادامه به معرفی برخی از انواع صندلی کارشناسی می‌پردازیم:

انواع صندلی کارشناسی از لحاظ طراحی

  •  صندلی‌های توری با تهویه مناسب، ایده‌آل برای محیط‌های گرم
  • صندلی‌های پددار با راحتی بیشتر، مناسب برای کارهای طولانی مدت
  • صندلی‌های چرمی با ظاهر لوکس و رسمی، مناسب برای دفاتر خاص
  • صندلی‌های ارگونومیک با طراحی متناسب با آناتومی بدن

انواع صندلی کارشناسی از لحاظ نوع متریال

در هر بخش از صندلی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام بر کیفیت و کارایی صندلی تاثیرگذارند:

  • پشتی: توری، پارچه، چرم، پلاستیک
  • نشیمنگاه: توری، پارچه، فوم، چرم، پلاستیک
  • پایه‌ها: فلزی، پلاستیکی، چوبی
  • جک: فلزی، پلاستیکی

انواع صندلی کارشناسی از لحاظ نوع جک

یک صندلی کارشناسی مدرن قطعاً با کمک جک قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و بسته به کیفیت صندلی، نوع جک آن متفاوت است:

• جک‌های ساده فقط برای تنظیم ارتفاع صندلی

• جک‌های تنظیم ارتفاع با کورس بلند برای امکان تنظیم ارتفاع صندلی در محدوده وسیع‌تر

انواع صندلی کارشناسی از لحاظ نحوه حرکت

انواع صندلی کارشناسی از لحاظ نحوه حرکت در دو دسته‌بندی صندلی‌های ثابت و متحرک تولید می‌شوند. صندلی‌های متحرک نیز بر اساس نوع چرخ‌ها و سایر ویژگی‌های دیگر در چندین دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های بهترین صندلی کارشناسی

ساعت‌ها کار مداوم، خستگی مفرط، درد عضلانی و کمردرد، داستانی آشنایی است که از زبان اغلب کارمندان شنیده می‌شود. انتخاب بهترین صندلی کارشناسی در کنار میز کارشناسی استاندارد و مناسب، تا حد زیادی می‌تواند این بار را از دوش آنها برداشته و سلامتی و نشاط را به آنها هدیه بدهد. همه ما می‌دانیم انتخاب بهترین صندلی کارشناسی می‌تواند از کارمندان در برابر آسیب‌های نشستن طولانی مدت حفاظت کند، اما سوال مهم این است که ویژگی‌های بهترین صندلی کارشناسی چیست؟

برای پاسخ به این سوال، در ادامه به بررسی ویژگی‌های بهترین صندلی کارشناسی که در مجموعه ساجیران تولید می‌شود می‌پردازیم:

۱. پشتی بلند و ارگونومیک

این صندلی‌ها با پشتیبانی از ستون فقرات در ناحیه گودی کمر، از بروز کمردرد و مشکلات اسکلتی پیشگیری می‌کنند. در ناحیه گردن، از انحنای طبیعی گردن پشتیبانی کرده و در نهایت از خستگی و درد عضلات کم می‌کند. همچنین طراحی ارگونومیک با انحنای مناسب، ستون فقرات را در حالت خنثی و ایده‌آل نگه می‌دارد.

۲. قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه

قابلیت تنظیم ارتفاع، تناسب با قد و فرم بدن تمامی کاربران را فراهم می‌کند. در نتیجه، برای همه افراد با جثه‌های مختلف مناسب است. قابلیت تنظیم زاویه پشتی، امکان تغییر وضعیت و استراحت در حین کار را برای کاربر فراهم می‌کند و از خستگی عضلات جلوگیری می‌نماید.

۳. نشیمنگاه نرم و عمیق

وجود نشیمنگاه نرم و عمیق، راحتی و آسایش در طول ساعات طولانی کار را به دنبال دارد. از بروز درد و ناراحتی در ناحیه نشیمنگاه جلوگیری می‌کند. همچنین فوم قرار گرفته بر روی این صندلی‌ها، شکل و فرم خود را در طول زمان حفظ کرده و راحتی و پشتیبانی مناسب را در طول ساعات کاری به دنبال دارد.

۴. دسته‌های قابل تنظیم

طراحی صندلی به گونه‌ای که دست‌ها بر روی آن به راحتی قرار بگیرد، از مهمترین ویژگی‌های صندلی کارشناسی با کیفیت است. برخی مشخصات این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • قرارگیری مناسب ساعدها و آرنج بر روی دسته‌ها برای جلوگیری از فشار به عضلات گردن و شانه
  • قابلیت تنظیم ارتفاع برای تناسب آن با قد و جثه کاربر و امکان قرارگیری ساعدها در زاویه مناسب و ۹۰ درجه
  • قابلیت تنظیم زاویه برای تغییر وضعیت و استراحت در حین کار و قرار گرفتن در شرایط ایده‌آل

۵. داشتن متریال با کیفی

به دلیل استفاده طولانی مدت از صندلی کارشناسی، استفاده از متریال با کیفیت در تمام بخش‌های آن ضروری است. بهترین متریال برای استفاده در هر بخش از صندلی عبارتند از:

  • پشتی: توری، پارچه، چرم (با قابلیت تنفس)
  • نشیمنگاه: توری، پارچه، فوم باکیفیت و انعطاف‌پذیر
  • پایه‌ها: فلزی با روکش مقاوم، پلاستیکی باکیفیت
  • جک: فلزی باکیفیت و روان

۶. قابلیت حرکت صندلی

وجود چرخ‌های روان و با کیفیت بالا برای جابجایی آسان و بدون صدا در محیط کاری، باعث بالا بردن راندمان کار می‌شود. چرا که صندلی به راحتی به نقاط مختلف میز دسترسی پیدا می‌کند. همچنین چرخ‌های با کیفیت و مقاوم، باعث حرکت روان و جلوگیری از آسیب به سطوح مختلف مانند پارکت یا فرش می‌شود.

تاثیر خرید صندلی کارشناسی در سازمان

کارمندان در مشاغل مختلف، به ویژه مشاغلی که نیاز به نشستن طولانی مدت دارند، در معرض خطر ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی، خستگی و کاهش راندمان کاری قرار می‌گیرند. بنابراین، خرید صندلی کارشناسی استاندارد در سازمان، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود که منافع متعددی را به ارمغان می‌آورد. چرا که کارمندان با استفاده از انواع صندلی ارگونومیک و میز کارمندی مناسب، می‌توانند ساعت‌های طولانی‌تری را بدون مشکل کار کنند.

به طور کلی، تاثیر خرید صندلی کارشناسی در سازمان که از یک برند معتبر و شناخته شده مانند ساجیران انتخاب می‌شود، مانند قلب تپنده به سازمان حیاتی دوباره می‌دهد. از مهم‌ترین تاثیرات شگفت‌انگیز آن عبارتند از:

۱. پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات اسکلتی

درد گردن، درد آرتروز و سایر مشکلات ناشی از نشستن نامناسب، باعث غیبت کارکنان و تحمیل هزینه‌های سنگین به سازمان می‌شود. مطالعات نشان داده که استفاده از صندلی‌های ارگونومیک تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های اسکلتی را کاهش می‌دهد.

۲. افزایش روحیه و انگیزه کارکنان

قطعاً آسایش و سلامتی منجر به افزایش روحیه و انگیزه کارکنان و در نتیجه کاهش تمایل به مرخصی استعلاجی می‌شود. سلامتی کارکنان باعث بالا رفتن انگیزه و خلاقیت آنها در کار می‌گردد.

۳. افزایش راندمان و بهره‌وری

یک صندلی کارشناسی با کیفیت که از طراحی ارگونومیک برخوردار است، گردش خون را بهینه کرده و باعث افزایش راندمان کار می‌گردد. قرار گرفتن در پوسچر صحیح به افزایش دقت و کاهش خطا در انجام وظایف کمک می‌کند.

۴. کاهش هزینه‌های درمانی

هزینه‌های درمان بیماری‌های ناشی از نشستن نامناسب، بار سنگینی بر دوش سازمان‌ها است. انتخاب صندلی‌های استاندارد به کاهش این هزینه‌ها کمک زیادی می‌کند.

۵. ایجاد فضای حرفه‌ای و دلنشین

ارتقاء دکوراسیون و زیبایی محیط کار با کمک صندلی‌های کارشناسی و طراحی مدرن و متنوع آنها، موجب می‌شود تا یک محیط زیبا، حرفه‌ای و دلنشین به وجود بیاید.

کاهش احتمال آسیب در محل کار با خرید صندلی کارشناسی

در محیط کار، انواع صندلی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از این صندلی‌ها مانند صندلی کنفرانس، استفاده کوتاه مدت داشته، اما صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی، استفاده‌های بسیار زیاد و طولانی دارند. به همین سبب، مدیران باید در انتخاب و خرید این صندلی‌ها وسواس بیشتری به خرج بدهند. در نظر گرفتن یک صندلی کارشناسی جک‌ دار که قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه را دارد، مانند یک قلب تپنده در سازمان است که می‌تواند حیاتی دوباره به آن بدهد. به حدی که کاهش احتمال آسیب در محل کار با خرید صندلی کارشناسی، چشمگیر است.

از مهم‌ترین آسیب‌هایی که در محل کار با خرید صندلی ارگونومیک کاهش پیدا می‌کنند عبارتند از:

۱. پیشگیری از کمردرد و مشکلات اسکلتی عضلانی

مطالعات نشان داده که نشستن نامناسب در طول ساعات کاری، خطر ابتلا به بیماری و مشکلات اسکلتی عضلانی مانند کمردرد، گردن درد، آرتروز و دیسک کمر را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. صندلی کارشناسی با طراحی ارگونومیک و متناسب با قوس‌های طبیعی ستون فقرات، از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.

۲. کاهش خطر سقوط و زمین خوردن

صندلی‌های کارشناسی با پایه‌های ثابت و چرخ‌های روان، ثبات و تعادل بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند و این امر، خطر سقوط و زمین خوردن را کاهش می‌دهد.

۳. ارتقا سلامتی و تناسب اندام

حفظ پوسچر صحیح به دلیل طراحی ارگونومیک، از خم شدن و قوز کردن کمر جلوگیری می‌کند و در نتیجه، باعث حفظ تناسب اندام می‌شود.

۴. کاهش خستگی و کسالت

توزیع مناسب فشار بر روی بدن و نشستن صحیح بر روی صندلی، باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری و تمرکز کاربر می‌شود.

۵. افزایش شادابی و انگیزه

کاهش استرس و اضطراب، نقش کلیدی در سلامت جسمانی و در نتیجه افزایش شادابی و انگیزه و رضایت شغلی کارکنان ایفا می‌کند.

خرید صندلی کارشناسی و ایجاد فضای حرفه‌ای

یک فضای کار حرفه‌ای، فضایی است که در آن کارکنان با انگیزه و تعهد بالا، وظایف را به بهترین نحو انجام می‌دهند. برای اینکه صاحبین شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک چنین فضایی را به وجود بیاورند، باید عوامل متعددی را مد نظر قرار بدهند که از جمله، طراحی مناسب محیط کار، تجهیزات اداری با کیفیت و توجه به آسایش و سلامتی کارکنان است. در این میان، خرید صندلی کارشناسی با کیفیت مناسب، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

در ادامه به بررسی تاثیر شگفت‌انگیز خرید صندلی کارشناسی و ایجاد فضای حرفه‌ای در محیط شرکت و سازمان می‌پردازیم:

  • جذب و حفظ مشتریان با ایجاد محیط‌های زیبا و لوازم استاندارد
  • ایجاد نقطه کانونی و عنصر مهم در طراحی فضای کار
  • تنوع در طرح و رنگ و امکان انتخاب متناسب با سلیقه و دکوراسیون محیط
  • ایجاد هارمونی و زیبایی در محیط به دلیل هماهنگ بودن با سایر المان‌های دکوراسیون مانند میز، قفسه‌ها و دیوارپوش‌ها

خرید صندلی کارمندی و افزایش بهره‌وری کارکنان

کارکنان، سرمایه‌های اصلی هر سازمان هستند و حفظ سلامتی و ارتقاء راندمان آنها، نقش اساسی در موفقیت و سودآوری سازمان ایفا می‌کند. اگر همچنان برای شما سوال است که آیا خرید صندلی کارمندی و افزایش بهره‌وری کارکنان به هم ارتباط دارند، در پاسخ باید بگوییم قطعاً چنین ارتباطی وجود دارد. یکی از عوامل مهم و مستقیم بر سلامتی و راندمان کاری، صندلی ارگونومیک است.

اهمیت خرید صندلی کارمندی مناسب زمانی مشخص می‌شود که متوجه می‌شوید صندلی نامناسب منجر به درد و خستگی، عدم تمرکز و کاهش راندمان کارکنان می‌شود. در مقابل، صندلی کارشناسی استاندارد با ارائه ارگونومی صحیح، راحتی و آسایش و پشتیبانی از ستون فقرات، سلامتی و شادابی کارکنان را حفظ می‌کند.

مهم‌ترین مزیت‌های خرید صندلی کارمندی مناسب:

• حفظ سلامتی و ارتقاء راندمان کارکنان

• ایجاد محیط کاری جذاب و پویا و ارتقا برند

• صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش سودآوری

• جذب و حفظ استعدادهای برتر

راهنمای خرید صندلی کارشناسی

انتخاب صندلی کارشناسی مناسب، در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری ارزشمند است که سلامتی و آسایش را به دنبال دارد. بی‌توجهی به این موضوع، منجر به بروز دردهای عضلانی، خستگی مفرط و آسیب‌های اسکلتی می‌شود. به همین سبب، مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها در تلاشند تا وسایل و تجهیزات اداری با کیفیتی را برای کارکنان خود فراهم کنند.

در ادامه به ارائه راهنمای خرید صندلی کارشناسی با بررسی دقیق و علمی می‌پردازیم تا بتوانید گامی مهم برای انتخاب بهترین صندلی کارشناسی متناسب با نیازهایتان بردارید:

۱. بررسی شرایط ارگونومیک صندلی

صندلی استاندارد باید از ستون فقرات و ناحیه کمر و گردن پشتیبانی کامل داشته باشد. طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که کاملاً با فرم بدن منطبق بوده و از ایجاد فشار و درد جلوگیری کند.

۲. راحتی و آسایش در طول استفاده

داشتن فوم با کیفیت بالا و انعطاف‌پذیر که شکل و فرم خود را به مرور زمان حفظ می‌کند، در کنار روکش با کیفیت و قابل تنفس برای جلوگیری از تعریق در حین استفاده طولانی‌مدت، راحتی و آسایش را ایجاد می‌کند.

۳. پایه‌های چرخ‌دار روان و با کیفیت

چرخ‌دار بودن پایه‌های صندلی باعث سهولت دسترسی به نقاط مختلف میز کار شده و داشتن کیفیت و مقاومت، موجب حرکت روان و بی‌صدا و جلوگیری از آسیب به فضای محیط می‌شود.

۴. جنس روکش با کیفیت و قابل تنفس

صندلی باید از جنس روکش با کیفیت بالا برخوردار باشد تا ضمن جلوگیری از تعریق و ایجاد حس ناخوشایند، قابلیت شستشو و نظافت آسانی داشته باشد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و ضد حساسیت، از بروز آلرژی و تحریکات پوستی جلوگیری می‌کند.

۵. بررسی قابلیت تنظیم ارتفاع، زاویه و دسته‌ها

قرارگیری مناسب ساعد و آرنج بر روی صندلی، از فشار عضلات شانه و گردن به شکل قابل توجهی می‌کاهد. پس در نظر گرفتن یک صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع، زاویه و دسته‌ها، مسئله بسیار مهمی است.

۶. طراحی و زیبایی

طراحی زیبا و شیک صندلی هم مانند ارگونومیک بودن آن اهمیت دارد و باید با دیگر اجزای فضای شرکت و سازمان هماهنگ باشد.

نکات مهم خرید صندلی کارشناسی

وجود مبلمان و صندلی اداری غیراستاندارد، نه تنها سلامتی و آسایش کارکنان را تحت شعاع قرار می‌دهد، بلکه مستقیم بر روی راندمان سازمان نیز تاثیر منفی می‌گذارد. اما راه حل رفع این مشکل چیست؟ خرید صندلی کارشناسی مدرن، بهترین راه حلی است که در چنین شرایطی می‌توان ارائه داد.

با توجه به تنوع بالای محصولات موجود در بازار، رعایت برخی از نکات مهم در انتخاب و خرید صندلی کارشناسی ضروری است که در ادامه به چند مورد آن می‌پردازیم:

۱. توجه به قد و وزن کاربر

ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای باشد که کف پاها به طور کامل روی زمین قرار گرفته و زانوها در زاویه ۹۰ درجه خم شود. همچنین، صندلی‌های کارشناسی با ارتفاع قابل تنظیم برای افراد با قدهای مختلف انتخاب شوند.

۲.عرض و عمق مناسب

عرض و عمق نشیمنگاه باید به گونه‌ای باشد که کاربر در هنگام نشستن احساس راحتی داشته باشد و به عضلات ران و پشت زانوها فشاری وارد نشود.

۳. توجه به فعالیت کاربر

با توجه به نوع فعالیت کاربر، باید صندلی‌ها انتخاب شوند. برای کارهای اداری، صندلی با پشتی بلند و قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی مناسب بوده و برای کارهای کامپیوتری، صندلی‌هایی با دسته‌های قابل تنظیم مناسب است تا از گردن و شانه‌ها هم پشتیبانی کند.

۴. در نظر گرفتن بودجه و قیمت

صندلی‌های کارشناسی در رنج قیمتی مختلف با توجه به کیفیت ارائه می‌گردند. پس در هنگام خرید صندلی، به تناسب قیمت و کیفیت دقت کنید. به هیچ عنوان به دنبال تهیه صندلی کارشناسی ارزان و بی‌کیفیت نباشید.

۵. گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش، از اصالت و کیفیت محصول خبر می‌دهند. پس در هنگام خرید صندلی، حتماً از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

عوامل موثر در قیمت صندلی کارشناسی

ساختار منحصر به فرد ویژه صندلی کارشناسی، موجب شده تا افراد در حین استفاده طولانی‌مدت بر روی این صندلی، به هیچ احساس خستگی و گرفتگی عضلات دچار نشوند. به همین سبب، اغلب شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تا برای تمام بخش‌های کاری خود از این مدل صندلی استفاده کنند. قیمت صندلی کارشناسی، مسئله بسیار مهمی است که می‌تواند در هنگام انتخاب صندلی‌ها، بر روی مدل و طرح آن تاثیر بگذارد. اگر به شکل کامل و دقیق، عوامل موثر بر قیمت صندلی کارشناسی را بدانید، قطعاً می‌توانید تصمیم بهتری برای خرید صندلی بگیرید.

در این بخش، به بررسی برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت صندلی می‌پردازیم:

۱. کیفیت مواد اولیه

کیفیت مواد اولیه، مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت صندلی کارشناسی است. استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت، عمر مفید و دوام صندلی را افزایش می‌دهد و از بروز مشکلات و آسیب‌های جسمانی کاربران جلوگیری می‌کند. از بهترین مواد اولیه برای تولید صندلی‌ها می‌توان به فوم‌های سرد برای پشتیبانی و راحتی بهتر، پارچه‌های با کیفیت مانند چرم و فلزات مرغوب مانند فولاد و آلومینیوم اشاره کرد.

۲. برند و نام تجاری

برندهای معتبر و شناخته شده، معمولاً از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولیدات خود استفاده می‌کنند. همچنین، این برندها خدمات پس از فروش و گارانتی‌های معتبر ارائه می‌دهند.

۳. قابلیت و امکانات صندلی

از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات صندلی کارشناسی می‌توان به تنظیم ارتفاع پشتی و نشیمن، تنظیم زاویه پشتی، پشتیبانی گودی کمر، دسته‌های قابل تنظیم و مکانیزم‌های حرکتی آن اشاره کرد.

۴. طراحی و زیبایی

علاوه بر طراحی ارگونومیک، ظاهر مدرن و زیبای صندلی‌ها هم می‌تواند بر روی قیمت تاثیر بگذارد. زیرا استفاده از برخی رنگ‌ها و طرح‌ها می‌تواند فضایی زیبا و دلنشین‌تر را به وجود بیاورد.

نحوه خرید صندلی کارشناسی

برای تمام مدیران واضح و روشن است که برای افزایش راندمان کاری و داشتن نیروهای شاداب و سالم، خرید صندلی کارشناسی با کیفیت و مرغوب ضروری است. اما چگونه می‌توان صندلی مناسب را با کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه پیدا کرد؟

به طور کلی، خرید صندلی کارشناسی به دو شکل انجام می‌شود:

۱. خرید حضوری

برای خرید حضوری می‌توانید مستقیم به فروشگاه‌ها، کارخانجات تولید کننده و یا نمایندگی‌های آنها مراجعه کنید. با بررسی هر کدام از صندلی‌ها از لحاظ ویژگی و قیمت، انتخاب نهایی خود را به بهترین شکل انجام بدهید.

۲. خرید آنلاین

برای خرید آنلاین، انتخاب برند با کیفیت و وب سایت‌های مستقیم و بدون واسطه، بهترین راه حل ممکن است. ضمن صرفه‌جویی در زمان، با قیمت درب کارخانه نیز می‌توانید این صندلی‌ها را تهیه کنید. این شیوه خرید، دسترسی به تنوع بیشتر صندلی‌ها و امکان مقایسه آسان آنها از لحاظ ویژگی و قیمت را نیز فراهم می‌آورد. افرادی که به دنبال خرید صندلی کارشناسی ارزان هستند، قطعاً در خرید آنلاین می‌توانند به این ویژگی هم دست پیدا کنند.

شرکت ساجیران، پیشگام در طراحی و تولید انواع مبلمان و پارتیشن اداری

تا این بخش متوجه شدید که نقش صندلی کارشناسی در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک چقدر پررنگ است. در صورت نیاز به تهیه این صندلی‌ها، شرکت ساجیران یکی از بهترین برندهایی است که با داشتن بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مبلمان و پارتیشن‌ اداری، تنوع بالایی از انواع صندلی کارشناسی را ارائه کرده است.

ساجیران در زمینه تولید انواع مبلمان اداری از جمله میز مدیریت، میز کارشناسی، انواع صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی، صندلی کنفرانس و بسیاری از لوازم دیگر در کنار پارتیشن‌های مختلف، فعالیت می‌کند.

مهم‌ترین مزیت رقابتی این مجموعه در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار، ارائه محصولات با کیفیت بالا به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های روز در روند تولیدات، تنوع گسترده و قیمت مناسب محصولات است. ساجیران با ارائه خدمات پس از فروش قوی و ضمانت‌نامه معتبر، توانسته نیاز تمام بخش‌های بازار را تامین کند.

صندلی‌های تولید شده در این مجموعه، ضمن داشتن طراحی ارگونومیک، از تنوع بالا از لحاظ رنگ و مدل و قیمت مقرون به صرفه‌ای هم برخوردار هستند. به همین سبب، با خیال راحت می‌توانید انواع صندلی کارشناسی را برای داشتن محیطی زیبا و پرنشاط از ساجیران سفارش دهید.

نتیجه‌گیری

صندلی کارشناسی، یک ابزار ضروری برای حفظ سلامتی و ارتقای راندمان کاری در مشاغل اداری است. نشستن طولانی‌مدت بر روی صندلی نامناسب، می‌تواند عواقب ناگوار و پرهزینه‌ای مانند مشکلات اسکلتی، خستگی و افت تمرکز را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، انتخاب صندلی ارگونومیک با قابلیت‌های متعدد، نقش کلیدی در پیشگیری از این مشکلات دارد.

برند ساجیران با داشتن سابقه درخشان در تولید تجهیزات اداری، توانسته است طیف گسترده‌ای از صندلی کارشناسی با کیفیت و مرغوب را تولید و به بازار ارائه دهد. برای انتخاب و خرید صندلی کارشناسی با کیفیت و مرغوب متناسب با میزان بودجه و سلیقه خود، با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

۱. چه تفاوتی بین صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی وجود دارد؟

صندلی کارشناسی از نظر طراحی، قابلیت تنظیم، کیفیت مواد اولیه و قیمت، در سطحی بالاتر از صندلی کارمندی قرار دارد.

۲. بهترین راه خرید صندلی کارشناسی ساجیران چیست؟

مراجعه به وب سایت ساجیران و انتخاب بهترین محصول پس از بررسی دقیق آن، بهترین راه است.

۳. آیا امکان مشاوره با کارشناسان ساجیران وجود دارد؟

بله، از طریق شماره‌های تماس می‌توان با کارشناسان ساجیران ارتباط گرفت.

۴. قیمت صندلی‌های کارشناسی چگونه است؟

قیمت صندلی‌های کارشناسی و کارمندی با توجه به مدل، قابلیت‌ها و مواد اولیه مشخص می‌شود.

۵. آیا صندلی‌های ساجیران گارانتی و خدمات پس از فروش دارد؟

بله، تمام صندلی‌های ارائه شده در این مجموعه از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر برخوردارند.