گالری ما

اطلاعات تماس

علی‌رغم اینکه تکنولوژی در محل کار پیشرفت بسیار زیادی داشته است، میزها هنوز هم بخش مهمی از فضای کاری محسوب می‌شوند. میز اداری، جایی است که کامپیوتر خود را بر روی آن قرار می‌دهید، اسناد و مدارک را بر روی آن دسته‌بندی می‌کنید و همچنین، بر روی آن یادداشت می‌نویسید. اگر برای محل کار خود نیاز به خرید میز اداری دارید، لازم است بدانید که گزینه‌های زیادی در دسترس شما وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها می‌تواند کمی دشوار باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله شما را با انواع میز اداری و همچنین، نحوه انتخاب میز اداری مناسب آشنا می‌کنیم تا روند تصمیم‌گیری خرید میز اداری برای شما آسان‌تر شود.

میز اداری قهوه ای

خرید انواع میز اداری

قبل از خرید میز اداری لازم است نوع آن را مشخص کنید. انواع میز اداری می‌توانند بسیار متنوع باشند. به همین دلیل، مهم است که انواع رایج میزهای اداری را با یکدیگر مقایسه کنید تا مشخص کنید که کدامیک از آن‌ها برای شرکت یا محل کار شما مناسب‌ترند. علاوه بر این، لازم است به یاد داشته باشید که قیمت انواع میز اداری متفاوت است. شما می‌توانید قیمت انواع میزهای ساجیران به‌عنوان یک تولیدی میز اداری را در سایت این شرکت مشاهده کنید. در ادامه با انواع میز اداری آشنا می‌شوید.

میز اداری بزرگ

۱. میز مدیریت

یکی از مهمترین و لوکس ترین انواع میز اداری است که ویژگی های خاص تری هم نسبت به میزهای دیگر دارد. همچنین با توجه به این که مدیران فضای بیشتری برای قرار دادن اشیا روی میز نیاز دارند، اندازه آن هم بزرگتر از میزهای دیگر است.

 از طرفی با توجه به این که مدیران زمان بیشتری را در پشت میز خود می گذرانند، راحتی و کارایی های میز مدیریت بیشتر از میز های عادی است. همه این موارد باعث می شود که قیمت میز اداری نیلپر اداری بیشتر از سایر میزها باشد.  لازم به ذکر است که میز مدیریت در رنگ های مختلفی ساخته می شود؛ اما رنگ های تیره طرفداران بیشتری دارند.

میزهای مدیریت معمولا در دفاتر بزرگ با فضای کافی استفاده می‌شود. این میزها که معمولا دارای پایه‌های بلند هستند برای نگهداری از اوراق و لوازم اداری نیز مجهز به کشو و کمدند. میزهای مدیریت معمولا دارای یک سطح صاف هستند که در مرکز اتاق قرار می‌گیرند اما این میزها به‌صورت L یا U نیز در دسترس قرار دارند و می‌توانند بسته به شکل اتاق مدیریت مورد استفاده قرار بگیرند.

میز اداری ال شکل یکی از جدید ترین و خاص ترین میزهای اداری است. این میزها دارای پهنای بیشتری هستند که امکان کار آسان را فراهم می کنند. مثلا شما می توانید در قسمتی از آن کامپیوتر و وسایل تکنولوژی را قرار دهید و در قسمت دیگر، به کارهای دفتری خود رسیدگی کنید.

در قسمت کنار میز اداری ال شکل، کشوهای مختلفی وجود دارد که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. اگر به دنبال دکوراسیون شیک و خاصی برای محل کار خود هستید، استفاده از میز اداری ال شکل به شما پیشنهاد می شود. توجه کنید که میز ال در دو سبک مدرن و کلاسیک به بازار عرضه می شوند که می توانید متناسب با نوع دکوراسیون و تجهیزات اداری خود، آن ها را انتخاب کنید.

میز اداری همراه با صندلی

۲. میز کنفرانس

میز کنفرانس میز بزرگی است که به‌منظور برگزاری جلسات در شرکت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این میز به اشکال مختلفی در دسترس قرار دارد و شکل آن می‌تواند بسته به اندازه و نیازهای اتاق کنفرانس انتخاب شود. میز کنفرانس می‌تواند به شکل‌های گرد، مستطیلی، قایقی‌شکل، Uشکل و غیره باشد.

برای برگذاری جلسات و همایش های مهم در اتاق کنفرانس، نیاز به خرید میز کنفرانس شیشه ای یا چوبی دارید. این میزها دارای ابعاد بزرگی هستند که نیاز به فضای بیشتری دارند؛ از همین رو قیمت میز اداری شیشه ای برای کنفرانس، تقریبا زیاد می شود.

۳. میز کارشناسی

میز کارشناسی که برای کارشناسان شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، در انواع مختلفی در دسترس است که شما می‌توانید بسته به نیاز خود میز اداری مناسب را از میان آن‌ها انتخاب کنید. برای مثال، برخی از این میزها دارای فضای اختصاصی برای کامپیوتر هستند و برخی از آن‌ها ساده طراحی شده‌اند و فضای اختصاصی‌ای برای کامپیوتر ندارند. از سوی دیگر، برخی از آن‌ها دارای فضای ذخیره‌سازی مثل کشو و کمد هستند. این میزها ازنظر اندازه نیز با یکدیگر متفاوت‌اند.

این میز که ارتفاع بیشتری نسبت به میزهای عادی دارند. همچنین نسبت به میزهای کارمندی دارای کشو کمتری هستند.

میز اداری ال

۴. میز کانتر و منشی

اگر دقت کرده باشید در ورودی هر شرکت، میز مخصوصی برای راهنمایی افراد وجود دارد که با عنوان میز کانتر شناخته می شود. این میزها دارای ظاهر بسیار جذابی هستند و رنگ بندی فوق العاده خاصی دارند. همچنین دارای امکانات مختلفی مانند کشو است و در انواع مختلفی وجود دارد. مثلا شما می توانید بنابر نیاز خود از کانتر وی آی پی، کانتر پذیرش و منشی و کامتر بانکی استفاده کنید.میز منشی معمولا شامل دو قسمت است و دراور در پایین و قفسه یا کابین در بالای آن قرار دارد. این میز که مخصوص منشی‌های ادارات طراحی شده است به این افراد امکان می‌دهد که علاوه بر کار با کامپیوتر یا نوشتن، محلی برای ذخیره کردن اسناد و مدارک داشته باشند.

میز کانتر، میزی است که با استفاده از آن، تماس‌های تلفنی برقرار می‌شود، جلسات تنظیم می‌شوند و از مراجعین پذیرایی می‌شود. درواقع، میز کانتر همان میز پیشخوان و پذیرش است که در هنگام ورود به شرکت‌های مختلف، آن را می‌بینیم.

۵. میز کارمندی

میز کارمندی جزو پر تعدادترین میزها در هر شرکت است. این میز ها دارای اندازه کوچکی هستند و نسبت به میز مدیریت، ظاهر بسیار ساده ای دارند. اصولا مدیران به دلیل تعداد زیاد این میز ها، توجه زیادی به ارگونومیک بودن آن ها ندارند و فقط به دنبال کمترین قیمت میز اداری فلزی یا چوبی هستند. در حالی که به غیر از کمر درد برای کارمندان، چیز دیگری وجود ندارد. بنابراین اگر شما هم قصد خرید میز اداری کلاسیک کارمندی کاملا استاندارد را دارید، حتما به دنبال میزهای ارگونومیک باشید. 

میزهای اداری شیشه ای

میزهای شیشه ای یکی از شیک ترین، مدرن ترین و فوق العاده ترین انواع میزهای اداری هستند. آن ها به دلیل شفافیت بالا، هر فضایی را بزرگ تر و روشن تر جلوه می دهند به طوری که با استفاده از این میزها می توانید کوچک ترین و تاریک ترین اتاق ها را متحول کنید.

دیگر نکته حائز اهمیت درباره میزهای اداری شیشه ای، تمیز کردن راحت و آسان آن هاست. برعکس میزهای چوبی که می توانند لکه ها را به خود جذب کنند، میزهای شیشه ای به سادگی توسط یک دستمال مرطوب تمیز می شوند.

همچنین برخلاف تصور عموم، میزهای شیشه ای امروزی بسیار مقاوم بوده و به سادگی نمی شکنند. به دلیل فرایند تولید خاص، شیشه این میزها ۴ برابر از شیشه های معمولی قوی تر است که می تواند شما را برای خرید ترغیب کند.

اما لازم است به این مورد هم اشاره کنیم که میزهای شیشه ای معمولا گران هستند. اما باز هم با این وجود ارزش خریدن دارند چرا که هیچ میز دیگری نمی تواند جذابیت و زیبایی میزهای اداری شیشه ای را به همراه داشته باشد. بنابراین اگر یک کسب و کار لوکس به راه انداخته اید و یا می خواهید مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید، پیشنهاد می کنیم به سراغ این مدل میزها بروید.

البته به این نکته هم توجه کنید که در عین ساده بودن تمیز کردن میزهای شیشه ای، آن ها به سرعت تحت تاثیر گرد و غبار و اثر انگشت، کثیف شده و نیاز به تمیز کردن مداوم دارند از این رو استفاده از آن ها به عنوان میز مغازه چندان توصیه نمی شود.

انواع صفحه میزهای اداری

احتمالا تا کنون با ورود به یک اداره یا دفترکار، مدل میز نگاه شما را به خود خیره کرده است. میزهای اداری در انواع طرح های مختلفی ساخته می شوند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند بنابراین پیش از خرید لازم است تا هدف خود را مشخص کنید. در ادامه با این مدل ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • صفحه میز مستطیلی: این نوع میزها، متداول ترین و رایج ترین نوع در بازار هستند. این میزهای سنتی با همه نوع چیدمانی سازگار بوده و فضایی بزرگ و یکپارچه را در اختیار شما قرار می دهند.
  • صفحه میز موج دار: این مدل میزها اگرچه به فضای قابل توجهی نیاز دارند اما به دلیل ظاهری شیک و مدرن توانسته اند نظر مثبت بسیاری را به دست آورند. 
  • صفحه میز منحنی: این نوع میزها با استفاده از یک برش گرد برای نزدیکتر شدن به کامپیوتر ارائه می شوند. میزهای منحنی در مقایسه با مدل های معمولی، عمدتا فضای بیشتری را اشغال می کنند.

خرید میز اداری مناسب برای شرکت

میز اداری در دفتر کار

بسیاری از مردم زمان زیادی را پشت میز اداری شرکتی می‌گذرانند که در این میان، انتخاب میز مناسب می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای آن‌ها داشته باشد. بسیاری از ناراحتی‌های جسمی ازجمله گردن‌درد، کمردرد، درد عضلات و شانه‌ها ناشی از نداشتن فضای کاری مناسب است. به همین دلیل، برای پیشگیری از این صدمات، خرید میز اداری مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.

از سوی دیگر، کارمندان ناراضی معمولا بهره‌وری کمتری دارند و افرادی که از میز اداری مناسبی برخوردار نیستند معمولا زمان کمتری را صرف کار کردن می‌کنند. به همین دلیل، خرید میز اداری مناسب اهمیت بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری کارکنان دارد. وقتی میز کار کارمندان راحت باشد آن‌ها برای کار کردن در پشت میز رغبت بیشتری دارند.

خرید میز اداری و نکاتی که باید به آن توجه کرد!

خرید میز اداری می‌تواند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای باشد که به‌نوبه خود باعث افزایش بهره‌وری افراد در شرکت می‌شود. با خرید میز اداری مناسب می‌توانید سریع‌تر و کارآمدتر کار کنید. بنابراین، در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه انتخاب میز اداری مناسب آشنا شوید.

۱. اندازه مناسب را انتخاب کنید.

میز اداری سفید قهوه ای

هنگام خرید میز اداری، اندازه فضایی که قرار است میز در آن قرار بگیرد را در نظر بگیرید تا بتوانید اندازه مناسب برای میز را تشخیص دهید. اگر میز اداری خیلی بزرگ باشد توانایی استفاده از سایر وسایل و مبلمان اداری مانند سطل زباله، مبل یا فایلینگ کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، اگر میز اداری کوچک باشد ممکن است فضای کافی برای کار کردن را در اختیار شما قرار ندهد. صرف‌نظر از اینکه برای انتخاب میز اداری لازم است فضای اتاق را در نظر بگیرید، مهم است که به داشتن فضای کافی برای کامپیوتر یا نوشتن و همچنین، وجود فضا برای میز و مبلمان اداری دیگر توجه داشته باشید.

۲. ارتفاع میز را بررسی کنید.

درعین‌حال که طول و عرض میز مهم است، ارتفاع آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بر طبق تحقیقات، ایده‌آل‌ترین ارتفاع برای میز، ۷۰ تا ۷۵ سانتیمتر است. این بدین معنی است که سطح بالایی میز اداری باید ۷۰ تا ۷۵ سانتیمتر با زمین فاصله داشته باشد. چرا توجه به ارتفاع در هنگام خرید میز اداری مهم است؟ این به این دلیل است که ارتفاع کوتاه یا بلند میز می‌تواند ناراحتی زیادی را ایجاد کند.

میز اداری بلند باعث می‌شود که در هنگام کار کردن مجبور شوید دست‌های خود را بالا بیاورید و برای مشاهده مانیتور کامپیوتر نیز گردن خود را به سمت بالا خم کنید. در مقابل، میز اداری کوتاه باعث می‌شود که پاهایتان به دلیل کمبود فضا دچار گرفتگی شود. در این میان خرید میز اداری قابل تنظیم می‌تواند کاربردی‌تر باشد و به شما کمک کند که در صورت نیاز ارتفاع میز را تغییر دهید.

۳. سینی کشویی برای صفحه‌کلید و ماوس را در نظر بگیرید.

میز اداری کوچک

اگر قصد دارید از میز برای کار با کامپیوتر استفاده کنید، یک میز اداری مدرن را انتخاب کنید که از سینی کشویی برای کیبورد و ماوس برخوردار باشد. بدون این سینی، لازم است کیبورد و ماوس را در سطح مانیتور کامپیوتر قرار دهید که این مسئله می‌تواند باعث خستگی چشمان شما و فشار بر روی مچ دست شما شود. سینی کشویی به‌خصوص یک ویژگی مفید برای میزهای اداری است که ارتفاع آن‌ها قابل‌تنظیم نیست.

۴. مطمئن شوید که میز اداری بادوام است.

در هنگام خرید میز اداری به کیفیت و دوام آن توجه کنید. برخی از میزهای اداری از مواد ارزان‌قیمتی ساخته شده‌اند که وقتی به‌صورت ضعیفی ساخته شده باشند می‌توانند خیلی زود آسیب ببینند. برای اینکه متوجه شوید یک میز اداری بادوام و باکیفیت است به این موضوع توجه کنید که میز اداری از چه چیزی ساخته شده است. میز اداری ارزان معمولا از مواد بی‌کیفیتی ساخته شده است و به همین دلیل از استحکام و دوام کافی برخوردار نیست. بنابراین، اگرچه مناسب بودن قیمت مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد اما به یاد داشته باشید که میز اداری بسیار ارزان نیز احتمالا از کیفیت کافی برخوردار نیست.

برای مثال، اگرچه اجزای پلاستیکی هم در میزهای اداری ارزان و هم در میزهای اداری گران استفاده می‌شوند اما اجزای پلاستیکی‌ای که در میزهای گران‌قیمت استفاده می‌شوند کیفیت بالاتری دارند. از سوی دیگر، چوب لمینت باکیفیت از چوب جامد قوی‌تر است و به همین دلیل، برای میزهای اداری گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. اگرچه لمینت از چوب واقعی ساخته شده است اما ازآنجایی‌که بر روی آن روکش مایع استفاده شده است، این روکش از چوب زیرین در برابر آسیب محافظت می‌کند.

۵. رنگ میز اداری را با دکوراسیون محل کار هماهنگ کنید.

رنگ در خرید میز اداری اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه دکوراسیون منسجمی در محل کار ایجاد کنید، مهم است به این موضوع توجه کنید که رنگ میز اداری با رنگ مبلمان، دکوراسیون و سایر عناصر بصری همخوانی داشته باشد. اگر رنگ میز اداری مناسب نباشد، ممکن است با دکوراسیون تضاد پیدا کند و درنتیجه، تاثیری منفی بر ظاهر محل کار بگذارد. بنابراین، قبل از خرید میز اداری، چند دقیقه زمان صرف کنید و رنگ‌های استفاده‌شده در دکوراسیون محل کار خود را در نظر بگیرید.

۶. به گزینه‌های ذخیره‌سازی توجه داشته باشید.

مطمئنا می‌دانید که فضای ذخیره‌سازی چقدر در محل کار اهمیت دارد. خبر خوب این است که همیشه نیازی نیست برای ذخیره کردن وسایل اداری، مبلمان جداگانه تهیه کنید. بسیاری از میزهای اداری دارای یک یا چند کشو هستند که می‌توانند نیاز شما به مبلمان جداگانه را رفع کنند. علاوه بر این، برخی از میزهای اداری از قفسه‌بندی برخوردار هستند که این قفسه‌ها نه‌تنها برای نگهداری از وسایل کمک‌کننده‌اند بلکه می‌توانند مکانی برای قرار دادن وسایل تزیینی نیز باشند.

۷. امکان پشتیبانی از دستگاه‌ها را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید میز اداری را برای استفاده از کامپیوتر و سایر دستگاه‌ها مثل تلفن، دستگاه فکس و غیره بخرید، مهم است که امکان پشتیبانی میز از دستگاه‌ها را در نظر بگیرید. برای مثال، مهم است که میز دارای دریچه عبور سیم باشد. در این صورت، میز از نظم بهتری برخوردار خواهد بود و سیم‌ها و کابل‌ها نظم مشخصی خواهند داشت. قیمت میز اداری می‌تواند بر اساس امکانات میز متفاوت باشد.

۸. گارانتی میز اداری را بخوانید.

هرگز بدون مطالعه گارانتی، میز اداری نخرید. گارانتی نشان می‌دهد که سازنده مبلمان اداری به کیفیت و عملکرد محصولات خود اطمینان زیادی دارد. اگر میز اداری انتخاب کنید که گارانتی زیادی ندارد یا اصلا گارانتی ندارد ممکن است زود خراب شود. بنابراین، قبل از خرید صندلی اداری و میز اداری، نه‌تنها لازم است طول گارانتی را توجه داشته باشید، بلکه مهم است انواع آسیب‌ها و خرابی‌هایی نیز که تحت پوشش گارانتی هستند را در نظر بگیرید. بنابراین، اگر تصمیم به خرید اینترنتی میز اداری دارید، مهم است علاوه بر بررسی لیست قیمت میز اداری و مدل های میز اداری، گارانتی میزها را نیز مطالعه کنید.

درنهایت، خرید میز اداری باکیفیت، یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است که باعث افزایش بهره‌وری کارمندان می‌شود. کارمندان یک شرکت با استفاده از میز مناسب می‌توانند سریع‌تر و کارآمدتر کنند. ازآنجایی‌که میز اداری انواع مختلفی دارد مهم است قبل از خرید میز اداری، نوع آن را انتخاب کنید. سپس مهم است به مواردی مثل اندازه، ارتفاع، جنس و گارانتی میز توجه داشته باشید. ساجیران یکی از برندهای شناخته‌شده در زمینه تولید و فروش میز اداری و مبلمان اداری باکیفیت است که دارای سال‌ها تجربه در این زمینه است. بنابراین، اگر تصمیم به خرید میز اداری دارید، بررسی محصولات ساجیران می‌تواند برای شما مفید باشد.

خرید بهترین میز اداری

اگر می خواهید بهترین میز اداری را برای خود تهیه نمایید، به نکات زیر توجه کنید:

۱. بر اساس بودجه خود خرید کنید.

قیمت انواع میز اداری بسیار متفاوت است؛ از همین رو در وهله اول باید به بودجه خود توجه کنید.

۲. بر اساس نیاز خود خرید کنید.

این که شما چه نیازی دارید، عامل مهمی برای خرید میز اداری است. شما باید بر اساس نیاز اداره خود؛ انواع میزهای ذکر شده در قسمت انواع میز اداری را خرید کنید.

۳.  میز های منعطف را انتخاب نمایید.

اگر محیط اداری شما کوچک است، باید به فکر خرید میز اداری منعطف به جای میز اداری بزرگ باشید. مثلا پیشنهاد می کنیم که خرید میز اداری فلزی بزرگ را برای این مکان ها فراموش کنید. همچنین حتما به آسایش و راحتی افراد هم توجه داشته باشید.

خرید میز اداری کلاسیک یا ساده

به طور کلی افراد برای انجام کارهای اداری خود نیازمند میز اداری هستند. شاید با خود بگویید که میز اداری چه فرقی با میزهای عادی دارد؟ آیا بهتر نیست که با توجه به قیمت میز اداری کلاسیک، از همان میزهای ساده و معمولی استفاده کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر می خواهید پس از مدتی کارمندان خود را با بیماری های مختلفی در ناحیه سر، گردن و کمر آشنا کنید، حتما این کار را انجام دهید.

قابل توجه است که میز اداری با توجه به استانداردهای ارگونومیک ساخته می شود که سبب حفظ سلامت کارمندان و افزایش بهره وری آن ها می گردد. اندازه میزهای اداری نسبت به میزهای معمولی بیشتر است؛ خرید میز اداری بزرگ سبب می شود که شما با خیال راحت و با نظم تمامی وسایل خود را روی میز اداری قرار دهید. همچنین اصولا میزهای اداری دارای کشوهای مختلفی هستند که امکان نگهداری وسایل را برای شما نیز فراهم می کنند.

خرید میز اداری با بهترین کیفیت

خرید میز اداری در وهله اول گزینه خیلی پیچیده ای برای افراد به نظر نمی رسد؛ اما قطعا با توجه به تاثیر میز اداری روی سلامت افراد، باید به فکر خرید میز اداری مدرن و ارگونومی باشید. امروزه با توجه به استقبال افراد از خرید میزهای زیبا و خاص، تولیدی های زیادی دست به ساخت انواع میز اداری زده اند که یکی از بهترین آن ها شرکت ساجیران است.

ساجیران ارائه کننده انواع لوازم و تجهیزات اداری مختلف از جمله پارتیشن و میز و صندلی اداری است که به شما در زیبایی و حفظ سلامت کارمندان کمک می کند. بنابراین شما می توانید برای مشاهده قیمت میز اداری جلیس و قیمت میز اداری جوان، به وبسایت ساجیران مراجعه کنید.

خرید میز اداری با ابعاد مناسب

به طور کلی بهترین حالت برای میز اداری، باید به گونه ای باشد که فرد با نشستن در پشت میز، کاملا روی سطح میز مسلط باشد؛ به این صورت که برای انجام کارهای خود مانند نوشتن یا کار با کامپیوتر دچار مشکل نشود و به راحتی کار خود را انجام دهد.

همچنین طول میز و رویه آن باید به گونه ای باشد که فرد به راحتی و بدون حرکت زیادی وسایل خود را جابه جا کند. از آن طرف هم نباید انقدر کوچک باشد که وسایل خود را به سختی جای دهد. آرنج فرد باید به راحتی و در راستای بدن روی میز مدیریت گذاشته شود و کمر افراد بیش از حد خم نشود.

توجه داشته باشید که به طور طبیعی باید طول میز اداری بین ۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر باشد؛ اما این که چه اندازه ای انتخاب شود، بستگی زیادی به فضای شما دارد. همچنین عرض میز بین ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر است که امکان قرار گیری کیس کامپیوتر را هم فراهم می کند. همچنین بهترین ارتفاع برای انواع میز حدود ۷۳ سانتی متر است؛ چرا که فرد می تواند متناسب با قد خود، صندلی اداری را تنظیم کند.

خرید میز اداری با ابعاد استاندارد

در قسمت قبلی، اندازه های کلی برای میز اداری را معرفی کردیم؛ اما همانطور که می دانید، انواع مختلفی برای میز اداری وجود دارد. بنابراین طبیعی است که ابعاد هر کدام هم متفاوت باشد. در ادامه ابعاد متناسب با هر میز اداری را معرفی می کنیم:

۱. ابعاد میز مدیریت

میز مدیریت یکی از بزرگترین میزهایی است که در اداره ها وجود دارد؛ از همین رو ویژگی های ظاهری و استانداردهای خاص تری هم نسبت به دیگر میز ها دارد. میز های مدیریت دارای طول ۱۸۰ سانتی متر تا دو متر است و عرض۸۰ سانتی متر تا ۱.۵ متر است. همچنین ارتفاع مناسب برای میز مدیریت حدود ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر است که به همراه صندلی مدیریتی، فرد را دچار سختی نمی کند.

۲. ابعاد میز کار گروهی

بسیاری از شرکت ها به دلیل کمبود فضا، از میز کار گروهی استفاده می کنند. این میز ها متناسب با فضا و افراد طراحی می شوند و ابعاد آن ها متفاوت است. مثلا میز ۴ چهار نفره طول و عرض کمتری نسبت به میزهای هشت نفره دارند.

 اما توجه کنید که به ازای هر نفر، استاندارد خاصی برای طراحی به کار گرفته می شود. همچنین ارتفاع این میزها به طور استاندارد حدود ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر است.

۳. ابعاد میز کارمندی

میز کارمندی جزو میزهای کوچک تر در محیط کار محسوب می شود. بنابراین طبیعی است که ابعاد کمتری هم نسبت به میزهای دیگر داشته باشند. به طور کلی ارتفاع میز کارمندی باید حدود ۷۵ سانتی متر باشد. حتما با خود می گویید که طول و عرض میز چه ابعادی باید داشته باشد؟

در پاسخ باید بگوییم که شما باید طول و عرض انواع مبلمان اداری و میز کارمندی را بر اساس ابعاد محل کار خود انتخاب کنید. به این نکته دقت داشته باشید که عدم هماهنگی میز با ابعاد اتاق، نه تنها روی زیبایی محیط تاثیر می گذارد، بلکه بهره وری کارمند را هم کاهش می دهد.

۴. ابعاد میز منشی یا کانتر

میز کانتر یا همان میز پذیرش منشی در هر اداره لازم است؛ از همین رو باید ابعاد میز به شکل استاندارد طراحی شده باشد تا به فرد آسیبی وارد نکند. به طور کلی طول استاندارد برای میز کانتر یا همان میز منشی حدود ۱۸۰ سانتی متر و عرض آن ۱۴۰ سانتی متر است. همچنین ارتفاع مناسب برای این میز حدود ۷۵ سانتی متر است.

۵. ابعاد میز کنفرانس

میز کنفرانس یکی از میزهایی است که نمی توان ابعاد مشخصی را برای آن تعریف کرد؛ چرا که باید با توجه به فضا و تعداد نفرات مورد نیاز طراحی شود. اما باید این میزان با اندازه صندلی های کنفرانس هماهنگی داشته باشد.

 به طور کلی دسته به دسته صندلی کنفرانس، حدود ۵۰ تا ۶۵ سانتی متر است. بنابراین حتما باید فضای بین صندلی ها در طراحی رعایت شده باشد. همچنین این که میز به صورت مربع، مستطیل یا دایره ای طراحی می شود هم در میزان اندازه آن بستگی دارد.  مثلا ابعاد مناسب برای میز مربع چهار نفره حدود ۷۵ در ۷۵ سانتی متر است. همچنین برای میز شش نفره باید طول ۲۲۰ سانتی متر و عرض ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر اعمال شود.

۶. ابعاد میز کارشناسی

میز کارشناسی استاندارد با طول ۹۰ تا ۲۵۰ سانتی متری و عرض ۸۰ سانتی متر تولید می شود. همچنین ارتفاع مناسب برای آن حدود ۷۵ تا ۸۵ سانتی متر است. اصولا میزهای کارشناسی دارای پایه های متغیر هستند که امکان استفاده برای قد های مختلف را هم فراهم می کند.

خرید انواع میز اداری با جنس ساخت مختلف

میزهای اداری هر کدام به منظور خاصی استفاده می شود؛ اما سوال این جا است که انواع میز اداری بر اساس متریال چیست؟ در ادامه به معرفی میزهای اداری با جنس های مختلف می پردازیم:

۱. میز اداری چوبی

متداول ترین انواع میز اداری، از جنس چوب است. چوب دارای مقاومت بیشتری نسبت به مدل های دیگر است. چوب های مختلفی برای ساخت میز اداری استفاده می شود که نمونه های آن شامل چوب بلوط، گردو و افرا می شود.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که قیمت میز اداری چوبی چگونه است؟ باید بگوییم که به طور کلی قیمت میز چوبی مناسب تر از برخی مدل های دیگر مانند آلومینیوم است؛ اما عوامل مختلفی مانند نوع چوب هم در قیمت میز اداری چوبی تاثیر می گذارد.

۲. میز اداری آلومینیومی

اگر به دنبال میز مستحکم و ماندگار برای اداره خود هستید، میز اداری آلومینیومی گزینه مناسبی محسوب می  شود. این میز ها با داشتن پایه های آلومینیومی، انعطاف پذیری مناسبی دارند و به دلیل جوشکاری که در پایه های آن می  شود، استحکام زیادی دارند.

همچنین نیاز به نگهداری و تعمیرات خیلی پیچیده و خاصی ندارند و برای محیط های اداری مناسب هستند. البته زیبایی و تنوع  این میزها نسبت به میزهای چوبی کمتر هستند؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم که به سراغ میزهای چوبی برای اداره بروید.خرید اینترنتی میز اداری

خرید بهترین میز اداری

خرید میز اداری در وهله اول گزینه خیلی پیچیده ای برای افراد به نظر نمی رسد؛ اما قطعا با توجه به تاثیر میز اداری روی سلامت افراد، باید به فکر خرید میز اداری مدرن و ارگونومی باشید. امروزه با توجه به استقبال افراد از خرید میزهای زیبا و خاص، تولیدی های زیادی دست به ساخت انواع میز اداری زده اند که یکی از بهترین آن ها شرکت ساجیران است.

ساجیران ارائه کننده انواع لوازم و تجهیزات اداری مختلف از جمله پارتیشن و میز و صندلی اداری است که به شما در زیبایی و حفظ سلامت کارمندان کمک می کند. بنابراین شما می توانید برای مشاهده قیمت میز اداری جلیس و قیمت میز اداری جوان، به وبسایت ساجیران مراجعه کنید.

جان کلام

میز اداری جزو مهمترین لوازم و تجهیزات در هر اداره و شرکت است که در زیبایی دکوراسیون داخلی اداره شما هم تاثیر زیادی می گذارد. از طرفی با توجه به این که کارمندان زمان زیادی را در پشت میز اداری خود می گذرانند، استاندارد بودن میز بسیار مهم است. ما در این مقاله انواع میز اداری را به شما معرفی کردیم. شما می توانید برای خرید میز اداری ال، به وبسایت ساجیران مراجعه نمایید.

سوالات متداول

مبلمان اداری چوبی بیشتر از چه نوع چوبی ساخته شده اند؟

اکثر مبلمان اداری به ویژه میزها، از چوب هایی مانند بلوط، افرا، گیلاس یا گردو ساخته می شوند که چوب بلوط رایج ترین آن هاست. این موارد، چوب های باکیفیتی هستند که مبلمان اداری مقاومی را می سازند. همچنین در مواردی، سازندگان از ترکیب این چوب ها استفاده می کنند که میزی مدرن برای دفترکار به وجود می آورد.

رایج ترین میزهای اداری چه شکلی هستند؟

میزهای خانگی و میزهای مدرسه معمولا به شکل مستطیل ساخته می شوند اما میزهای اداری مدرن معمولا به صورت U منحنی شکل هستند که محبوبیت بسیار بالایی داشته و شرایط کاری راحتی را برای کارمندان فراهم می کنند. در موارد نادری هم این میزها با طراحی خاص به شکل دایره یا بیضی ساخته می شوند.

ارتفاع میزهای اداری چقدر است؟

ابعاد و به خصوص ارتفاع میزهای اداری اهمیت بسیاری دارند چرا که کارمندان حدود ۸ ساعت از روز را پشت این میزها سپری می کنند. ارتفاع میزهای اداری یکسان بوده و برابر ۷۵ سانتی متر در نظر گرفته شده است. چنانچه این ارتفاع با قد فردی هماهنگ نباشد، استفاده از صندلی های قابل تنظیم می تواند به آن ها کمک کند.

میز L شکل چیست؟

میز L شکل یک میز نوآورانه است که شاید در ابتدا غیر عادی به نظر برسد اما می تواند فضای کاری شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. این میزها دارای دو ضلع عمود بر یکدیگر و معمولاً هم اندازه هستند که دسترسی شما به سراسر میز را راحت می کند. همچنین این میزها برای صرفه جویی در فضا به شما کمک می کنند چرا که بیشتر آن ها را می توان در گوشه ای قرار داد.

میزهای اداری بر اساس مواد به کاربرده شده به چند دسته طبقه بندی می شوند؟

اولین مورد میزهای چوبی هستند که به دوام و کیفیت بالا شهرت دارند. دیگر دسته بندی مربوط به میزهای اداری فلزی است که با استفاده از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، استیل و … تولید می شوند و استحکام بالایی دارند. میزهای اداری پلاستیکی دیگر مدل موجود هستند که بیشتر شاهد استفاده از آن ها در برخی مدارس ابتدایی هستیم. در آخر هم لازم است به میزهای شیشه ای اشاره کنیم که معمولا تنها قسمت بالایی آن ها از شیشه ساخته می شود و پایه ها عمدتا از چوب یا فلز هستند.

نظرات (۵)

  1. d85e72ec700c1aaed5e0dbc99e09a91c?s=80&r=g میز اداری
    علی
    ۰۴-۱۱-۱۴۰۱

    سلام من یک میز اداری با قیمت مناسب می خواستم شما چ میزی پیشنهاد میکنین ؟

  2. 4a2848f31748eccd808e152552b64f22?s=80&r=g میز اداری
    سمیرا
    ۲۵-۱۰-۱۴۰۱

    یکی از دغدغه های من قیمت میز اداری مدرن هستش که هرجا رفتم عدد های بشدت بالایی رو گفتن تصمیم گرفتم فعلا خریداری نداشته باشم

  3. 75e87228489f13b2b981927c6235bb03?s=80&r=g میز اداری
    حامد
    ۲۵-۱۰-۱۴۰۱

    میز اداری ال برای شرکتم گرفتم خیلی راضیم بنظرم یکی از فاخر ترین محصولاتی هست که بنده دیده ام

  4. 735c2c8b811d03146b8edf0394994eb6?s=80&r=g میز اداری
    سینا
    ۲۵-۱۰-۱۴۰۱

    سلام ممنون از سایت خوبتان اگر ممکنه تصاویر میز اداری شیک هم در سایت موجود کنید تا تصمیم گیری یکم راحت تر باشه برای مراجعه کنندگان

  5. d10ca8d11301c2f4993ac2279ce4b930?s=80&r=g میز اداری
    همایونی
    ۰۷-۰۸-۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر مرسی از مجموعه خوب ساجیران لطفا اگر ممکنه یک لیست قیمت از برند ها و نوع میزهای موجود ساجیران بگذارید

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *