گالری ما

اطلاعات تماس

تمیز کردن مبل با چند ترفند ساده در ساجیران

یک ست مبل مناسب، جلوه خوبی به اتاق نشیمن می‌دهد. مبل‌ها برای حفظ راحتی و زیبایی خود، نیاز به نظافت حرفه‌ای دارند. تمیز کردن مبل نه تنها طول عمر مبل را افزایش می‌دهد، بلکه آن را به مکانی سالم‌تر و بدون آلودگی تبدیل می‌کند. شاید تا به حال این اتفاق برایتان رخ داده باشد که مبلتان در عرض یک لحظه، کثیف شده و لکه تیره‌ای از خود بر جای گذارد. این اتفاق ناخوشایند می‌تواند باعث ناراحتی و عصبانی شدن شما شود. در این مواقع چه می‌کنید؟ آیا راه های تمیز کردن مبل را می‌دانید؟

با دانست روش‌های تمیز کردن مبل در منزل، می‌توانید به سرعت و بدون نیاز به هزینه سنگینی، مبل خود را تمیز کنید. تمیز کردن مبل رنگ روشن نیز ممکن است بیشتر از مبل با رنگ تیره زمان ببرد. اما نگران نباشید. ما مراحل تمیز کردن مبل و همچنین روش‌های مختلف تمیز کردن آن را به شما شرح می‌دهیم تا اگر این اتفاق برایتان رخ داد، بدون هیچ نگرانی، مشکل را حل کنید. سعی کنید در زمانی که لکه ایجاد شد، به سرعت به پاک کردن آن بپردازید زیرا هنگامی که لکه‌ای رخ دهد و زمان زیادی از آن گذشت حتی چند دقیقه، می‌تواند رفع لک را سخت‌تر کند.

تماس با ساجیران

آنچه در این مطلب می‌خوانید... نمایش

از چه روش‌هایی برای تمیز کردن مبل استفاده کنیم؟

راه های مختلفی برای تمیز کردن مبل وجود دارد. در صورتی که قصد دارید خودتان در منزل مبل را تمیز کنید و به مبلشویی ندهید، میتوانید راهکارهای زیر را در نظر بگیرید.

۱. تمیز کردن مبل با کربنات

تمیز کردن مبل با کربنات، تمیز کردن طبیعی را شبیه سازی می‌کند و مبل را مانند روز اول تمیز می‌کند. کل تمیز کردن فقط ۴ تا ۶ ساعت طول می‌کشد. فقط مقدار کمی از محلول‌های تمیز کننده کربناته با اثر جوشان استفاده می‌شود. آب کمتری نیز مورد نیاز است. میلیون‌ها حباب کربناته بسیار کوچک هستند و می‌توانند به داخل الیاف نفوذ کنند و آلودگی و کثیفی را از بین ببرند. سپس آن‌ها را به سطحی می‌برند که به راحتی پاک می‌شوند. این روش نه تنها یک مانع محافظ بر روی سطح باقی می‌گذارد، بلکه کثیفی را نیز به حداقل می‌رساند.

۲. تمیز کردن با فوم

محلول فوم را با دست روی مبل می‌مالید تا لکه‌ها از بین بروند. حاصل آن یک مبل تمیز و بوی خوش است. از آنجایی که میزان کف توسط فرد قابل کنترل است، احتمال آسیب با رطوبت کمتر است و این روش انتخاب رایج مصرف‌کنندگان می‌باشد.

۳. خشک شویی

اگر می‌خواهید از نحوه شستشو مبل در خشک‌شویی مطلع شوید، مطالعه این بخش را از دست ندهید. این روشی شبیه به تمیز کردن با فوم بدون استفاده از آب است. در خشک شویی، یک پودر پاک کننده شیمیایی دور پارچه می‌پاشند. پس از آن، پودر تمام آلودگی‌ها را از بین می‌برد و نتیجه یک مبل تمیز است. از آنجایی که در این روش، از آب استفاده‌ای نمی‌کنند، می‌توان از آن برای تمیز کردن مبل چوبی استفاده کرد و برای خشک کردن، نیازی به زمان نیست.

۴. استخراج حرارت با بخار

از فناوری استخراج حرارت بخار با دمای بالا، برای حذف گرد و غبار و سایر ذرات ناسالم از سطح مبل استفاده می‌کنند. این روش، رطوبت اضافی را همراه با کثیفی و گرد و غبار از بین می‌برد و هیچ اثر خیسی بر جای نمی‌گذارد. در نتیجه، انقباض پارچه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و می‌توان کل مبل را تنها در چند ساعت تمیز کرد. این روش همچنین از نظر مالی نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر است و بهترین نظافت را تضمین می‌کند.

لوازم تمیز کردن مبل

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای

اجازه ندهید لکه‌های سخت و کثیف، مبل شما را بی‌ارزش نشان دهد. در ادامه روند آسان و گام به گام در مورد نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین، مواد شوینده و موارد دیگر را برای شما شرح می‌دهیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  اتاق مدیریت چه ویژگی هایی دارد؟ + ۶ ویژگی کاربردی در طراحی

۱. استفاده از سرکه

برای از بین بردن سریع آلودگی مبل پارچه‌ای، از سرکه استفاده کنید. به این صورت که به چند قطره سرکه، نصف فنجان آب اضافه کنید. محلول تمیز کننده مبل را که درست کردید، روی ناحیه کثیف بمالید. سپس محل را بدون مالش با یک حوله خشک پاک کنید تا لکه از بین برود.

۲. جاروبرقی

قبل از شستشو و تمیز کردن مبل پارچه‌ای خود، از جاروبرقی استفاده کنید تا خرده‌ها و هر ذرات دیگری را از بین ببرد. این کار، شناسایی و تمرکز روی لکه‌ها را در زمان تمیز کردن، آسان‌تر می‌کند.

۳. جوش شیرین

از جوش شیرین کمک بگیرید. جوش شیرین فقط برای پختن غذا نیست؛ بلکه یک تمیز کننده موثر نیز است. در واقع، پاشیدن جوش شیرین روی کل مبل، به از بین بردن بوها و از بین بردن بیشتر لکه‌ها کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید از محلول جوش شیرین خانگی، برای هر ناحیه لکه‌های عمیق استفاده کنید. در یک کاسه، مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. برای لکه خشک یا مرطوب، اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. هنگامی که جوش شیرین به طور کامل لکه را جذب کرد، جاروبرقی بکشید. مانند همه محلول‌های تمیز کننده، همیشه قبل از تمیز کردن کامل مبل، بخش خیلی ریزی از مبل را برای آزمایش تمیز کنید، اگر تاثیرگذار بود، در کل مبل از آن استفاده کنید.

۴. استفاده از بخارشوی یا مبل‌شوی

قبل از استفاده مطمئن شوید که این روش برای مبل پارچه‌ای بی‌خطر است. سپس به وسیله بخارشوی یا مبل‌شوی، می‌توانید کل مبل خود را تمیز کنید. قبل استفاده از بخارشوی، دستورالعمل آن را با دقت بخوانید و همچنین قبل استفاده از آن، مبل را با جاروبرقی تمیز کنید تا ذرات کثیفی از بین بروند و تمیز کردن لکه‌ها با بخارشوی، آسان شود. پس از استفاده از آن، هوا را در گردش نگه دارید. به این صورت که کولر را روشن کنید و تمام پنجره‌های اتاق را برای وزش باد، باز کنید. این روش کمک می‌کند تا گردش هوا قوی بماند و از تجمع رطوبت جلوگیری شود.

ابتدا یک منطقه را آزمایش کنید. این مرحله آنقدر مهم است که باید تکرار شود. یک نقطه کوچک را برای آزمایش پاک کننده انتخاب کنید، مانند پشت یا داخل مبل. اجازه دهید مبل خشک شود. وقتی مبل هنوز خیس است، روی مبل ننشینید. برای کمک به خشک شدن، پنجره‌ها را باز کنید. توجه داشته باشید که ممکن است طول شبانه مبل دست نخورده بماند تا کاملا خشک شود.

تمیز کردن مبل مشکلی

نحوه تمیز کردن کاناپه پلی استر

برای پلی استر (و اکثر پارچه های مصنوعی دیگر)، تمیز کردن مبل باید ساده باشد (استفاده از مواد زیاد یا نفوذ عمیق آب به پارچه می‌تواند به مبل آسیب برساند). بهترین راه برای تمیز کردن کاناپه پلی استر این است که با اسفنجی که کمی مرطوب شده است، به آرامی روی ناحیه لکه بکشید. اگر لکه چربی یا لکه‌ای است که تنها با آب تمیز نمی‌شود، از مقدار کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

چگونه لکه‌های روغن را از مبل پاک کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است لکه چربی روی مبل بریزد و کار ما را دشوارتر کند. بهترین راه برای تمیز کردن آن، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین دوست شما برای مقابله با لکه‌های چربی است. جوش شیرین بسیار جاذب است و استفاده از آن روی ناحیه لکه، می‌تواند به جذب و بلند کردن چربی روی سطح کمک کند. جوش شیرین را به مدت بیست دقیقه روی یک لکه بگذارید و به آن زمان دهید تا کاملاً خیس شود. سپس محل را جاروبرقی بکشید و پس از آن باقی‌مانده آن را با یک حوله جاذب پاک کنید.

تمیز کردن مبل آبی

آیا می‌توان از فرش‌شوی روی مبل استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از فرش‌شوی برای تمیز کردن مبل استفاده کنید. شامپوهای فرش برای اثاثه یا لوازم داخلی از جمله مبل‌ها نیز استفاده می‌شوند. فقط مطمئن شوید پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید، برای مبل شما ایمن بوده و خسارتی به بار نمی‌آورد. از شامپوهای فرش یا شامپوهای مبل، می‌توانید در تمیز کردن مبل مخمل نیز استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کوسن‌های کاناپه

بهترین راه برای تمیز کردن کوسن‌ های کاناپه، شستن آن‌ها با ماشین است، اما فقط در صورتی این کار را انجام دهید که در دستورالعمل‌های آن، مشکل یا خطری نوشته نشده باشد و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر کوسن‌ها دارای روکش‌های قابل جابه‌جایی نیستند، می‌توانید به آرامی لکه‌های سخت را با سرکه تمیز کنید، سپس کوسن‌ها را جاروبرقی بکشید. در آخر هم اگر کوسن‌ها مرطوب هستند، آن‌ها را از روی کاناپه بردارید و در فضای باز قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

تمیز کردن مبل کرمی

مبل رنگ روشن را چگونه تمیز کنیم؟

این روزها به همان میزان که مبل های رنگ روشن طرفداران زیادی دارند، به همان میزان هم افراد را دچار چالش های مختلفی از جمله زود کثیف شدن می کنند. مبلمان سفید رنگ یا رنگ های بسیار روشن مانند آبی روشن یا کرم، خیلی زودتر از ان چیزی که فکر میکنید، کثیف می شوند؛ حالا تصور کنید که شما این رنگ ها را برای مبل اداری هم استفاده کرده باشید.

بنابراین برای این که با نکات تمیز کردن این مدل از مبلمان ها آشنا شوید، در ابتدا باید به موارد پیشگیرانه زیر عمل کنید:

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ویژگی های لوستر اداری، بررسی انواع آن و اهمیت وجود لوستر

۱. کاور مبل

اولین و مهمترین را برای جلوگیری از کثیف شدن مبلمان رنگ روشن، استفاده از کاور روی مبل است. این کار سبب می شود که حتی با ریختن لکه های مختلف روی مبل، به راحتی آن را بشویید و دوباره استفاده کنید.

۲. فاصله از نور خورشید

زمانی که مبلمان رنگ روشن در معرض آفتاب قرار می گیرد، رنگ آن به تدریج تغییر می کند. بنابراین شما مجبور به تمیز کردن مداوم آن می شوید. برای همین پیشنهاد می کنیم که مبلمان را دور از نور خورشید نگهداری کنید.

۳. غبار رویی

ممکن است که با نشستن های مداوم روی مبلمان، مو و گرد و غبار ریزی بر مبل قرار بگیرد که سبب تغییر رنگ آن شود. برای از بین بردن این موارد، می توانید از رول های چسب دار مخصوص استفاده کنید.

راه های تمیز کردن مبلمان رنگ روشن

اگر با رعایت موارد موجود در قسمت قبل، باز هم نتوانستید مبلمان خود را تمیز نگهداری کنید، باید بدانید که پا کردن مبلمان رنگ روشن نیازمند مراحل و ابزارهای مختلفی است که باید آن ها را بدانید:

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

۱. تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین

یکی از راه های مفید برای تمیز کردن مبل رنگ روشن، استفاده از جوش شیرین است. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا باید سطح مبلمان را جاروبرقی بکشید و جوش شیرین را روی سطح سفید مبل بپاشید.
  •  ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا جوش شیرین بر مبل باقی بماند.
  •  پس از این مدت با استفاده از جاروبرقی، جوش شیرین موجود بر سطح مبلمان را جاروکنید.
  • چند قطره صابون مایع را در ۴ فنجان آب بریزید و لکه های موجود بر پارچه را با کمک محلول خانگی تمیز کننده مبل و پارچه کتانی پاکسازی کنید.
  • رطوبت باقی مانده بر مبل را با استفاده از پارچه خشک بگیرید.

۲. تمیز کردن مبل چرمی رنگ روشن با سرکه

اگر میز و صندلی اداری شما رنگ روشن دارد و از جنس چرمی است، برای تمیز کردن سطح آن باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مقدار مساوی آب با دمای معمولی اتاق را با سرکه مخلوط کنید.
  • محلول را روی دستمال تمیزی بریزید و روی مبل را به اندازه ای که فقط مرطوب شود، تمیز کنید.
  • سطح مبل را از بالابه پایین و به آرامی تمیز کنید.
  • با استفاده از دستمال خشک، رطوبت موجود بر سطح مبل را از بین ببرید.
  • در صورت تمایل، می توانید از واکس چرم مصنوعی هم استفاده کنید.

۳. تمیز کردن مبل مخمل رنگ روشن با آب لیمو

اگر مبلمان شما از جنس مخمل است، کمی تمیز کردن سطح آن، سخت تر مدل چرمی انجام می شود؛ اما با اجرای مراحل زیر می توانید مبل روشن مخمل را هم تمیز کنید:

  • متناسب با فضای کثیف مبلمان، مقداری آب لیمو، آب و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • پارچه نرم و تمیز را در محلول قرار دهید و به آرامی روی محل لکه دار قرار دهید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان پارچه را روی مبل نکشید؛ چرا که سبب آسیب به پارچه می شود.
  • با استفاده از پارچه خشک و تمیز، رطوبت موجود روی مبل را بگیرید و منتظر خشک شدن آن باشید.
  • به آرامی برس مخصوص به پارچه مخمل را بکشید تا مخمل به حالت اول در بیاید.

نکات مهم برای تمیز کردن مبل رنگ روشن

توجه داشته باشید که قبل از تمیز کردن مبل سفید رنگ، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • دقت کنید که لکه موجود بر مبل، از چه نوعی است؛ چرا که ممکن است لکه ها خیس یا خشک باشند. در نتیجه راه های پاک کردن هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت است.
  • برای پاک کردن مبل، در صورت وجود لکه های خیس، باید در ابتدا رطوبت لکه را در چند مرحله بگیرید و سپس برای تمیز کردن اقدام کنید.
  • برای از بین بردن لکه های خشک باید اول لکه را نرم کنید و سپس آن را با محلول های مختلف پاک کنید.

نکاتی که قبل از تمیز کردن مبل باید بدانید!

۱. باید دستورالعمل‌ها را مرور کنید.

همیشه قبل از پاک کردن لکه‌ها از مبل خود، دستورالعمل‌های تمیز کردن آن را بررسی کنید. عدم انجام این کار می‌تواند گارانتی‌ها را باطل کند یا مبل شما را خراب کند.

۲. برچسب‌ها می‌توانند به بسیاری از سوالات هنگام تمیز کردن، پاسخ دهند.

اگر نمی‌توانید دستورالعمل‌های سازنده را پیدا کنید، نگران نباشید. روی کوسن‌های مبل شما باید برچسبی وجود داشته باشد که شما را در مورد حقایق مهم راهنمایی کند. مثلا آیا مواد محلول در آب هستند یا خیر. به خاطر داشته باشید که بخشی از برچسب ممکن است به تمیز کردن روکش مبل اشاره کند، در حالی که طرف دیگر اطلاعاتی را برای شستن خود کوسن‌ها ارائه دهد. قبل از تمیز کردن، مطمئن شوید که به برچسب صحیح نگاه می‌کنید.

۳. خواندن صحیح برچسب و دستورالعمل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند.

به طور معمول، یکی از چهار حرف را روی برچسب راهنمای تمیز کردن مبل خود خواهید یافت. در اینجا معنی هر کدام آمده است:

  • W: می‌توانید این مواد را با استفاده از آب تمیز کنید.
  • S: بدون آب. شما باید یک پاک کننده مخصوص بر پایه حلال بخرید.
  • WS: می‌توانید از آب یا یک پاک کننده مبتنی بر حلال روی این مبل استفاده کنید.
  • X: فقط از جاروبرقی می‌توانید استفاده کنید

۴. روش‌های تمیز کردن که روی برچسب‌ها نوشته شده‌اند را نادیده نگیرید.

آب ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما اگر از آن برای تمیز کردن کاناپه‌ای استفاده کنید که به طور خاص نیاز به یک پاک کننده مبتنی بر حلال دارد و نه چیز دیگری، با یک حرکت ناخوشایند روبه‌رو خواهید شد. آب می‌تواند لکه‌ای روی مبل شما بر جای گذارد. هنگام تمیز کرده مبل، ریسک نکنید و برچسب‌ها را نادیده نگیرید زیرا آن‌ها می‌دانند چه روشی برای مبل شما بهتر است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  بهترین روش های نورپردازی محیط اداری، بررسی انواع روش های نورپردازی، اصول و نکات آن

نحوه تمیز کردن کاناپه پارچه‌ای که بو می‌دهد!

تا به حال این اتفاق برایتان پیش آمده که بعد از لکه‌دار شدن، از مبلتان بوی ناخوشایندی حس کنید؟ در این مواقع، برای از بین بردن بو چه می‌کنید؟ در این بخش یک راه حل عالی برای از بین بردن این مشکل، شرح می‌دهیم. جوش شیرین می‌تواند به از بین بردن بوی بد مبل شما کمک کند. این ماده معجزه آسا بلافاصله پس از استفاده روی پارچه مبل شما، بوها را جذب می‌کند و لکه‌ها را از بین می‌برد. جوش شیرین را روی کوسن‌ها، دسته‌ها و پشتی مبل خود بمالید. اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۲۰ دقیقه بماند؛ اگر بوی تعفن شدیدی می‌دهد، می‌توانید جوش شیرین را برای یک ساعت کامل روی لکه بگذارید. حالا جاروبرقی بکشید. این روش راه موثری برای از بین بردن لکه‌ها و کثیفی‌های روی مبل و همچنین از بین بردن بوی بد مبل است.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم آموزش تمیز کردن مبل را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که مبلتان دچار آلودگی شد، اطلاعات لازم را در خصوص تمیز کردن آن، داشته باشید. شرکت ساجیران که یک شرکت دکوراسیون دفتر کار است، به فروش میز و صندلی اداری، مبل اداری و همچنین جلو مبلی اداری می‌پردازد. ساجیران علاوه بر فروش موارد گفته شده، در مواقع ضروری مانند کثیف شدن مبل و تمیز کردن مبل اداری به شما کمک می‌کند و راه حل‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که مقرون به صرفه بوده و در سریع‌ترین زمان می‌توانید لک مبل خود را از بین ببرید.

سوالات متداول

از چه روش‌هایی برای تمیز کردن مبل استفاده کنیم؟

نحوه تمیز کردن مبل متفاوت بوده و افراد با توجه به شرایط خود می‌توانند از هر روشی که می‌خواهند، استفاده کنند. تمیز کردن مبل با کربنات، تمیز کردن توسط فوم و استفاده از خشک‌شویی، برخی از راه های تمیز کردن مبل است. اگر مبل پارچه‌ای در منزل دارید، استفاده از سرکه، جوش شیرین، جاروبرقی و استفاده از بخارشوی، جزئی از روش‌های تمیز کردن مبل پارچه ای هستد. برای تمیز کردن مبل پلی استر نیز می‌توانید از اسفنج، آب و مایع ظرفشویی کمک بگیرید.

آیا لکه‌های روغن از روی مبل پاک می‌شوند؟

بله. بهترین راه برای تمیز کردن مبلی که دارای لکه روغنی می‌باشد، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین دوست شما برای مقابله با لکه‌های چربی است. جوش شیرین بسیار جاذب است و استفاده از آن روی ناحیه لکه، می‌تواند به جذب و بلند کردن چربی روی سطح کمک کند. جوش شیرین را به مدت بیست دقیقه روی یک لکه بگذارید و به آن زمان دهید تا کاملاً خیس شود. سپس محل را جاروبرقی بکشید و بعد باقی‌مانده آن را با یک حوله جاذب پاک کنید. به همین راحتی می‌توانید محلول تمیز کننده مبل تهیه کنید و در تمیز کردن مبل خود از آن استفاده کنید.

در تمیز کردن مبل اداری، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از تمیز کردن مبل اداری و تمام مبل‌ها، باید برخی نکته‌ها را در نظر بگیرید. همیشه قبل از پاک کردن لکه‌ها از مبل خود، دستورالعمل‌های تمیز کردن آن را بررسی کنید. عدم انجام این کار می‌تواند گارانتی‌ها را باطل کند یا مبل شما را خراب کند. به طور معمول، یکی از چهار حرف را روی برچسب راهنمای تمیز کردن مبل خود خواهید یافت. در اینجا معنی هر کدام آمده است:

  • W: می‌توانید این مواد را با استفاده از آب تمیز کنید.
  • S: بدون آب. شما باید یک پاک کننده مخصوص بر پایه حلال بخرید.
  • WS: می‌توانید از آب یا یک پاک کننده مبتنی بر حلال روی این مبل استفاده کنید.
  • X: فقط از جاروبرقی می‌توانید استفاده کنید.

مبلی را که دچار بوی بد شده، چگونه تمیز کنیم؟

جوش شیرین می‌تواند به از بین بردن بوی بد مبل شما کمک کند. این ماده معجزه آسا بلافاصله پس از استفاده روی پارچه مبل شما، بوها را جذب می‌کند و لکه‌ها را از بین می‌برد. جوش شیرین را روی کوسن‌ها، دسته‌ها و پشتی مبل خود بمالید. اجازه دهید جوش شیرین به مدت ۲۰ دقیقه بماند؛ اگر بوی تعفن شدیدی می‌دهد، می‌توانید جوش شیرین را برای یک ساعت کامل روی لکه بگذارید. حالا جاروبرقی بکشید. این روش یکی از روش‌های تمیز کردن مبل در منزل است.

انواع لکه‌ها کدام‌ها هستند؟

لکه‌های گوناگون و متفاوتی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها برای از بین رفتن، شیوه‌های مخصوصی دارند. چربی، نوشابه، سیگار، خون، جوهر از انواع لک‌ها هستند. اکثر لکه‌هایی که گفته شد، با محلول آب و صابون و یا جوش شیرین و سرکه، به صورت کامل از بین می‌روند. البته این مورد را در نظر بگیرید که به دلیل اینکه مبل‌های پارچه‌ای زود خراب می‌شوند، باید هنگام تمیز کردن آن، دقت زیادی کنید. تمیز کردن مبل رنگ روشن نیز ممکن است دردسر زیادی داشته باشد اما با روش‌های گفته شده می‌توانید لکه را به حداقل برسانید.

منبع:

www.archiproducts.com

www.wayfair.com

۴.۵/۵ - (۲۰ امتیاز)

نظرات (۵)

  1. حسین ذولفقاری
    ۰۴-۰۸-۱۴۰۲

    مطلب به درد بخوری بود

  2. عبدالحسین سبزواری
    ۰۴-۰۸-۱۴۰۲

    خیلی عالی بود

  3. سیدعلی آدینه
    ۰۳-۰۸-۱۴۰۲

    چه مطلب خوبی

  4. رضا آشوری
    ۰۲-۰۸-۱۴۰۲

    خیلی سایت خوبی دارین

  5. سارا
    ۱۷-۱۱-۱۴۰۱

    خیلی مطالب خوبی بود واقعا مفید بود من همیشه نگران بودم چجوری مبلارو تمیز کنم وقتی محتوای شمارا خوندم فهمید بهترین کار و بهترین روش چیه ممنون بابت سایت خوبتون

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *